Kontaktbesvær mellem Access database og AS~
Fra : LBN

Dato : 02-05-06 07:52

Hej

Jeg er forholdsvis ASP novice, og måske er mit problem banalt.
Men et bud på en løsning vil være særdeles velkomment.

Jeg har oprettet en Access database med 2 tabeller. Jeg kan
sagtens få kontakt til den første tabel kaldet "Kursus". Til den
2. tabel, "Kursusudbyder", kan jeg ikke få kontakt. Hverken hvis
jeg går gennem en 1-mange relation, eller hvis jeg blot laver SQL
kaldet "SELECT * FROM Kursusudbyder".

Jeg får en fejl: "Microsoft JET Database Engine (0x80040E37) The
Microsoft Jet database engine cannot find the input table or
query 'Kursusudbyder'. Make sure it exists and that its name is
spelled correctly."

Jeg har selvfølgelig tjekket for stavefejl. Måske er der noget,
jeg ikke ved om at åbne eller lukke forbindelser. Min asp kode
ex diverse dim-sætninger er:

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBcon = "Data
Source=C:\Inetpub\wwwroot\it\Foto\tilvalgsundervisning.mdb;Provid
er=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
Conn.open DBcon
Set tilvalgsfagsundervisningRS = Conn.execute ("SELECT * FROM
Kursus ORDER BY KursusID;")
Set kursusudbyderRS = Conn.execute("SELECT
Kursusudbyder.KursusUdbyderID, KursusUdbyder.KursusUdbyder FROM
Kursusudbyder INNER JOIN Kursus ON Kursusudbyder.KursusUdbyderID
= Kursus.KursusUdbyderID;")

Conn.close

LBN

- Pædagogiske tutorials på dansk