kald af sub med form
Fra : john wengel

Dato : 01-05-06 22:50

Hej.

Jeg har et script som dynamisk genererer en html select form fra
data i en database.

I scriptet findes der en sub - rutine som foretager et kald til
samme database.

Hvordan kan man kalde en sub-rutine med værdien fra den valgte
mulighed i formen? (eller fra en form i det hele taget?)

Scriptet virker fint hvis jeg istedet kalder en asp fil som
indeholder det samme som subrutinen; men der sender man jo også
dataene med action= og method =

på forhånd tak

mvh
JSW

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-05-06 02:23

On 01 May 2006 21:49:32 GMT, john wengel <jwnospam@svend-es.dk> wrote:

> [...]
>
>Scriptet virker fint hvis jeg istedet kalder en asp fil som
>indeholder det samme som subrutinen; men der sender man jo også

Hvaordan vil du ellers kalde den med den valgte mulighed?
Jeg forstår ikke helt, hvad det er du vil.

Prøv at forklare, hvad det er du vil opnå helt konkret.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : john wengel

Dato : 02-05-06 10:09

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvaordan vil du ellers kalde den med den valgte mulighed?
> Jeg forstår ikke helt, hvad det er du vil.
>
> Prøv at forklare, hvad det er du vil opnå helt konkret. J

Scriptet genererer en dropdown-list ud fra en database, hvor man kan
foretage et valg.

Scriptet kaldes med call sub + navn.

Jeg vil bruge den valgte mulighed til at foretage et nyt databaseopslag
via en anden sub . Formens værdi skal altså sendes til sub-rutinen; men
ikke til en ny asp.