Downloade filer med bestemt fil extension
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 30-04-06 19:32

MOT.
Jeg vil gerne give brugere mulighed for at downloade filer med en
bestemt fil extension. ex. "mintitel.bog" fil extension er .bog
Laver jeg et link til filen får jeg blot en 404 fejl eller bruger
jeg "Gem destination som ..." Internet Explorer kan ikke indlæse
mintitel.bog fra bla bla."
Jeg vil nødigt zippe eller skulle omdøbe filerne. Er der en anden
måde at give brugere mulighed for at downloade disse filer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-04-06 21:39

Michael Tillgaard skrev:

> Jeg vil gerne give brugere mulighed for at downloade filer med en
> bestemt fil extension. ex. "mintitel.bog" fil extension er .bog

Det ser ud til at din webserver er sat op til at blokere for
ukendte filtyper. Jeg har selv oplevet det med en IIS på et
webhotel.

Hvis du har fuld adgang til serveren, kan du givetvis ændre
indstillingen - spørg evt. i en passende server-gruppe
(dk.edb.system.ms-windows.server hvis det er en normal IIS).

Ligger siden hos et webhotel, kan du ikke selv ændre indstillingen.
Du kan spørge serveradministratoren om han kan åbne for din
bestemte endelse - eller alternativt bruge en asp-side til at
levere filen med den rigtige endelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen