nyinstallation af IIS - kræver updateable ~
Fra : Otto

Dato : 29-04-06 11:04

Hej
jeg har flytet min asp sider til en ny pc'er og installeret IIS
Siderne vises ffint , men jeg kan ikke skrive til DB'erne -
får denne fejl :
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

a.. Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
Jeg kan huske at jeg har prøvet dette for en del år siden - men selvfølig
ikke hvordan fejlen rettes...
håber en venlig sjæl derude kan hjælpe mig - har iøvrigt checket at alle
indstillinger i IIS er lig opsætningne på den gamle pc'er.

hilsen Otto

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-04-06 12:50

www.asp-faq.dk er et godt sted at kigge efter årsagen til dette. Se fx
artiklen http://asp-faq.dk/article/?id=4
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Otto

Dato : 29-04-06 13:11

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en > www.asp-faq.dk er et
godt sted at kigge efter årsagen til dette. Se fx
> artiklen http://asp-faq.dk/article/?id=4

Tak Jesper - jeg har netop kigget herinde .. og ændret brugerrettigheder i
stifinder til mappen hvorunder mine asp sider ligger -
men det syntes ikke at hjælpe noget ..
hilsen Otto

Fra : Christian Kragh

Dato : 29-04-06 13:50

> Tak Jesper - jeg har netop kigget herinde .. og ændret brugerrettigheder i
> stifinder til mappen hvorunder mine asp sider ligger -
> men det syntes ikke at hjælpe noget ..

Hej.

Du skal huske også at sætte rettighederne op på databasen på samme måde som
du gjorde på mappen.

Det kan også godt være du skal også ændre i rettighederne i IIS således at
det er tilladt at kører scripts, men dette er standart slået til, men
kontroller for en sikkerheds skyld...

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Otto

Dato : 29-04-06 14:04

Tak Christian og jesper
Jeg har nu givet skrivetilladelse til brugeren 'alle' for den overordnede
webmappe. Tidfligere havde jeg kun givet skriverettigheder til adm. og min
egen windows brugerkonto. Det var åbenbart ikke nok - med skriverettigheder
til bruger 'alle ' virker det .

Tak for hjælpen
hilsen otto

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-04-06 16:44

On Sat, 29 Apr 2006 15:03:40 +0200, "Otto" <ottoleholt@tele.dk> wrote:

> [...]
>egen windows brugerkonto. Det var åbenbart ikke nok - med skriverettigheder

"Alle" er en lidt farlig bruger at give adgang - brug i stedet den
bruger, der hedder "IUSR_[maskinnavn]"
Altså, hvis din server hedder "ottos" er brugeren "IUSR_OTTOS".
Det er den bruger, der afvikler ASP-scripts - og skriver i databasen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj