Indsætte UTC tid i DB
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 16:30

Hej

Jeg har brug for at indsætte UTC tid som HH:MM i databaser og jeg beregner
UTC med koden:

dim UTCTime
' (left (time,2))-1 normal time - (left (time,2))-2 at daylight saving
time
UTCTime = (left (time,2))-2 & MID (time,3,3)

UTC tid skifter ikke til sommertid så jeg må ændre koden eller indsætte
tidforskellen som en variabel ved skif mellem sommer og vintertid.

Har nogen i gruppen an anden løsning til at fastslå UTC tid?

M.v.h.
Henning

Fra : terje

Dato : 27-04-06 17:32

Henning Smed wrote:

> Har nogen i gruppen an anden løsning til at fastslå UTC tid?

Du kan bruke jscript til å finne din web servers UTC tid. Du får sikkert
en ide her:
http://www.u229.no/stuff/snippets/UTC.asp

Du kan også søke http://www.aspfaq.com/ etter UTC. (Denne serveren er
nede akkurat nå)
terje

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 20:52

"terje" <late@night.zz> wrote in message
> Du kan bruke jscript til å finne din web servers UTC tid. Du får sikkert
> en ide her:
> http://www.u229.no/stuff/snippets/UTC.asp

Hej Terje,

Ja så kan jeg hente GMT ved først at åbne en Jscript:
<%@language="jscript"%>
<%
var od = new Date();
var nd = od.toGMTString();
Session("ServerGMT") = nd;
%>

og derefter på en VBSCRIPT side hente GMT tiden med:
<%
Function GetServerGMT()
'// Use JScript to get the current GMT time stamp and store it in
Session("ServerGMT")
Server.Execute "GetServerGMT.asp"
GetServerGMT = Session("ServerGMT")
End Function
%>

Jeg får tiden vist som: "Thu, 27 Apr 2006 19:26:54 UTC"

Af den værdi skal hente tiden som HH:MM

Er der ikke en mere simpel måde at finde UTC tiden på ?

Tak for hjælpen
Henning

Fra : Lars Pedersen

Dato : 28-04-06 12:00

> [...]
>
> Af den værdi skal hente tiden som HH:MM
>
> Er der ikke en mere simpel måde at finde UTC tiden på ?

Hvis du bruger ASP.Net (eksemplet er i c#) kan du bruge DateTime-klassen
i framworket. Du gør således:

DateTime myTime = DateTime.Now.ToUniversalTime();

//Herefter kan vi trække de enkelte komponenter ud:

int hour = myTime.Hour;
int minute = myTime.Minute;

//Vi kan samle det i HH:MM format sådan:
String hhmm = hour + ":" + minute;

//eller gøre det meget nemt sådan her:
String shorttime = myTime.ToShortTimeString();

Håber det kan hjælpe lidt..

Vh. Lars

Fra : terje

Dato : 28-04-06 15:48

Henning Smed wrote:

> Jeg får tiden vist som: "Thu, 27 Apr 2006 19:26:54 UTC"
>
> Af den værdi skal hente tiden som HH:MM
>
> Er der ikke en mere simpel måde at finde UTC tiden på ?

Ikke som jeg kjenner til. Vbscript/ASP gir ikke alene denne muligheten.
Er ikke dette enkelt nok? Du lager en liten funksjon som leser hh:mm
(19:26) ut av strengen over ved hjelp av mid, instr, left etc. Hvis web
serveren er riktig konfigurert så har du på denne måten utc alltid
korrigert for sommer/vinter tid.

terje

Fra : Henning Smed Sørense~

Dato : 13-05-06 13:17

"terje" <late@night.zz> skrev i en meddelelse

> Du kan også søke http://www.aspfaq.com/ etter UTC. (Denne serveren er nede
> akkurat nå)
> terje

Hej Terje,

Da "aspfaq.com" http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2218 igen fungerede
fandt jeg denne løsning som giver UTC dato og tid:
<%
od = now()
set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
atb = "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\" &_
"Control\TimeZoneInformation\ActiveTimeBias"
offsetMin = oShell.RegRead(atb)
nd = dateadd("n", offsetMin, od)
Response.Write("Current = " & od & "<br>UTC = " & nd)
%>

Tak for din hjælp
Henning