Verificering af bruger - ldap
Fra : Chrisser

Dato : 25-04-06 13:23

Hej

Jeg har noget verificering af brugere op mod WINNT som skal laves
om til LDAP men det volder mig problemer som jeg ikke synes
google kan løse...

Det jeg ikke kan få til at køre er:
<%
Set objNS = GetObject("LDAP:")
Set objObjSec =
objNS.OpenDSObject("LDAP://"&DN,tmpBR,tmpPW,1)
if err.number = 0 then ' Ok og bla bla
%>

- hvor DN er domænet, tmpBR er brugeranvn og tmpPW er password.
Pt. påstår den at mit password er forkert ( altså den
returnerer -2147023570 )

Og nej, jeg har ikke et sted i kan prøve....desværre det kan ikke rigtig
lade
sig gi' sig uden en masse bøvl..

Jeg synes nogle eksempler benytter sig af servernavn/ip - jeg kan ikke bruge
nogen af delene - jeg har et domæne og det skal jeg klare mig med.

Måske jeg lige skulel fortælle at årsagen til at det skal laves om er
periodiske indlognings-fejl som jeg endelig har opsporet til at være:

"-2147023677 = 0x800704c3
Multiple connections to a server or shared resource by the same user,
using more than one user name, are not allowed. Disconnect all
previous connections to the server or shared resource and try again "

Derudover ( ha ha ) virker den nuværende kode fint, den ser sådan ud:
<%
Set objNS = GetObject("WinNT:")
Set objObjSec =
objNS.OpenDSObject("WinNT://"&DN,DN&"\"&tmpBR,tmpPW,0)
if err.number = 0 then ' Ok og bla bla
%>

Nogle forslag ?
Hvis der findes en bedre gruppe er det ok
- jeg kan godt følge med

Mvh
Chrisser