ObjFile.WriteLine("Hvordan kan man bruge e~
Fra : jeppe

Dato : 20-04-06 15:29

Hej gruppe!

Jeg har et spørgsmål.. det drejer sig om at jeg skal bruge " i en
asp kode.. men det kan man jo ikke bare lige..?

Altså i dette tilfælde vil jeg bruge det i en asp kode hvor man
kan lave en side.. I sidens tekst skal der være nogle " med Men
så laver den jo fejl :/

- - - - - - - - -
Koden:
- - - - - - - - -
<%
dim ObjFSO, ObjFile, DefaultDir, OverWriteFile

'Her vælger vi det direktorie hvor vi ønsker vores fil skal
gemmes
DefaultDir = "D:\mit-web-site"

'Her vælger vi om filen skal overskrives, hvis den allerede er
blevet oprettet
OverWriteFile = True

Set ObjFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set ObjFile = ObjFSO.CreateTextFile(DefaultDir & "file",
OverWriteFile)
ObjFile.WriteLine("Her skal der så helst kunne være et " eller
flere i")

ObjFile.Close

Set ObjFile = Nothing
Set ObjFSO = Nothing
%>
- - - - - - - - -
Og som jeg har skrevet er det jo i den linje hvor man tilføjer
hvad der skal stå altså
ObjFile.WriteLine("tekst")

Men i den må man ikke skrive " uden den laver fejl jo..
altså ObjFile.WriteLine("tekst " mere tekst!")

Kan man ikke på en eller anden måde gøre så man kan bruge dem
eller i vært fald sat dem ind??

MvH JEppE!

ps. Håber virkelig i kan hjælpe mig med denne .. for har især
brug for det i dette til fælde!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-04-06 15:45

jeppe skrev:

> Jeg har et spørgsmål.. det drejer sig om at jeg skal bruge " i en
> asp kode.. men det kan man jo ikke bare lige..?

Du skal escape indlejrede anførselstegn. I vbscript gøres det med
endnu et anførselstegn:

Eksempler:
   Response.write "Her er et ""-tegn"
   Response.write """Bøh"", sagde trolden"
   Response.write "Now: "" & Now() & """"

Hver gang du skal bruge et anførselstegn inde i en streng, skal du
skrive to - det er såmænd det hele
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jeppe

Dato : 20-04-06 15:56

Jens GyldenkærneClausen wrote
> [...]
>    Response.write """Bøh"", sagde trolden"
>    Response.write "Now: "" & Now() & """"
>
> Hver gang du skal bruge et anførselstegn inde i en streng, skal du

Omg .! tak..
Det var da lidt lettere ind jeg troede :)

Men mange tak!