download side efter indskrivning!
Fra : jeppe

Dato : 19-04-06 17:54

Hej gruppe! :)

Jeg tænkte på om det er muligt at lave sådan noget så at man
indskriver nogle oplysninger i en form.. også bag efter kan man
klikke på en knap hvor man så kan download en side hvor de
oplysninger er på + måske nogle andre oplysninger....

Er dette muligt?

mvh Jeppe

ps. på forhånd tak til dem der svare :p

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tom Jensen

Dato : 19-04-06 18:49

> [...]
> klikke på en knap hvor man så kan download en side hvor de
> oplysninger er på + måske nogle andre oplysninger....

Hvis oplysningerne bliver gemt i en fil i et format som en
browser ikke vil forsøge at fortolke: .txt .pdf og flere
vil brugeren kunne gemme den på sin PC.
En mere almindelig måde ville være at sende oplysningerne
som en mail til brugeren.

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : jeppe

Dato : 20-04-06 14:14

Tom Jensen wrote:
> [...]
> vil brugeren kunne gemme den på sin PC.
> En mere almindelig måde ville være at sende oplysningerne

I dette tilfælde kan en mail nemlige ikke bruges..
Men det der var ideen ved det var jo at brugeren ikke disideret
lavede en side på min server som der blev der men de udfyldte jo
disse forme med oplysninger.. sådan at de downloadede en side med de
oplysninger.. men det er måske ikke lige til?

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-04-06 16:28

jeppe skrev:

> [...]
> disse forme med oplysninger.. sådan at de downloadede en side med de
> oplysninger.. men det er måske ikke lige til?

Filen vil altid komme til at ligge på serveren, det ville være lidt
grimt, hvis man kunne bruge harddisken på klienten. Du skal altså
have en mappe hvor klienten har log til at skrive i. Her laves en
fil med filsystem objektet og så skal du bare lave et link til denne.
Hvis du bruger samme filnavn hver gang kan du risikere at den ene bruger
overskriver den andens fil og hvis du bruger forskelligt filnavn skal du
huske at rydde op en gang imellem.
Læs mere her:
http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp
eller prøv at google på FileSystemObject