Spørgsmål om AspImage...
Fra : Magnus

Dato : 15-04-06 17:53

Med denne kode henter jeg billedet "prik.gif" og fostørrer det til 620 x
1004 px.
Så indsætter jeg filen "billed.jpg" ovenpå det forstørrede billed.
Men så vil jeg på samme måde indsætte et tophoved grafik på billedet og den
er i gif format men det kan jeg ikke.

Hvorfor kan jeg ikke indsætte et billed i gif format, virker fint med jpg?

Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage "d:\www\prik.gif"
Image.ResizeR 620, 1004
Image.AddImage "d:\www\billed.jpg", 10, 10
Image.AddImage "d:\billedramme\top.gif", 0, 0
Image.FileName = "d:\www\billed8.jpg"

Hvordan kan jeg tegne en streg på 1 px fra et punkt til et andet og i en
bestemt farve... Jeg har ikke kunne finde det i manualen?

/Magnus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-06 22:15

Magnus skrev:

> Hvorfor kan jeg ikke indsætte et billed i gif format, virker
> fint med jpg?

Fra dokumentationen - punkt 1:

,--------
`--------
<http://www.serverobjects.com/comp/Aspimage.htm>

> Hvordan kan jeg tegne en streg på 1 px fra et punkt til et
> andet og i en bestemt farve... Jeg har ikke kunne finde det i
> manualen?

Jeg vil tro at du kan lave stregen med PolyLine. Farven bestemmes
af egenskaben PenColor og pixelbredden af PenWidth.
--
Jens Gyldenkærne Clausen