Automatisk kørsel af ASP-kode fra server
Fra : Tonni Hansgaard

Dato : 14-04-06 20:43

Hej NG

Er det muligt at indstille serveren til automatisk at afvikle
noget asp-kode, fx en gang i døgnet?

Jeg har en tabel med email og fødselsdato på en masse mennesker.
Jeg vil gerne lave sådan et der bliver sendt en mail rundt til
alle, en uge før en person fylder rund fødselsdag.

Jeg tror jeg kan finde ud af det meste af koden, det er bare det
med at få koden afviklet med et bestemt interval.

Håber nogen kan hjælpe mig igang,
hilsen Tonni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-06 22:40

Tonni Hansgaard skrev:

> Er det muligt at indstille serveren til automatisk at afvikle
> noget asp-kode, fx en gang i døgnet?

Ikke direkte i asp. Hvis du har direkte adgang til serveren (eller i
princippet en vilkårlig maskine der har netadgang og er tændt døgnet
rundt), kan du bede den om at hente en bestemt asp-side på et givent
tidspunkt. Kig fx på progammet WinAt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Kragh

Dato : 15-04-06 00:32

> [...]
> princippet en vilkårlig maskine der har netadgang og er tændt døgnet
> rundt), kan du bede den om at hente en bestemt asp-side på et givent

Jeg har brugt samme metode... dog har jeg lavet en opgave i "Planlagte
opgaver" på min windows maskine.

Der har jeg lavet en bat fil som indeholder funktionen til at hente en
bestemt side i min browser (IE) og efterfølgende lukke den igen, når
siden er færdighentet (Response code 200) fra serveren.

Jeg har desværre ikke adgang til min server pt., herfra hvor jeg er nu,
men hvis det er vil jeg godt lægge den på min hp når jeg besøger min
server næste gang.

Venlig hilsen
Christian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-04-06 07:37

On Fri, 14 Apr 2006 21:39:48 GMT, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>princippet en vilkårlig maskine der har netadgang og er tændt døgnet
>rundt), kan du bede den om at hente en bestemt asp-side på et givent

En anden metode er - forudsat at man har nogle brugere på sitet - at
lade brugerne trigge noget kode, som checker om den ønskede funktion
er blevet afviklet "i dag". Hvis ikke udføres funktionen, hvis ikke
hopper man bare videre.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-04-06 10:59

Christian Kragh wrote:

> Der har jeg lavet en bat fil som indeholder funktionen til at hente en
> bestemt side i min browser (IE) og efterfølgende lukke den igen, når
> siden er færdighentet (Response code 200) fra serveren.

Det lyder lidt som at krydse åen for at hent vand.
En ASP side kan nemt omskrives til vbs kode (for de meste er det kun
response, request og nogle component deklarationer der skal ændres) og
så kan vbs koden køres som en almindelig eksekverbar fil på serveren

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 15-04-06 13:07

Tak for svarene, det var beklageligvis ikke så simpelt som jeg
havde håbet.

Den idé med at lade besøgene udløse en kode var smart nok, men så
tit kommer der ikke folk forbi.

Jeg tror bare jeg venter lidt med min automatiske mail.

God påske