Fejl i ASP-script på localhost
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 12-04-06 15:41

Jeg har en side hvor jeg connecter til en helt almindelig
tekstfil (.txt). Når jeg har uploadet siden på mit webhotel
virker det fint, men det gør det bare ikke når jeg kører
localhost, og det er jo lidt halv-irriterende når man stadig er i
gang med at udvikle.

Min connection til tekstfilen er som følger:

<%
Dim fso, f, filespec, linie

filespec = Server.Mappath("filer/tekster.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

Do While not f.AtEndOfStream
linie = f.ReadLine
%>

<li>
<%Response.Write(linie)%></a>
<%
Loop
f.Close
%>

Jeg er kommet så langt, at det måske har noget at gøre med
Server.Mappath-sætningen, da jeg har samtlige tilladelser i min
virtuelle mappe i IIS, men jeg kan ved gud ikke komme frem til en
løsning. Er der nogle der kan se fejlen for jeg har stirret mig
blind på det...?

Den uploadede side ligger på http://www.fk1995.dk/cape ... Linket
'Tekster' fører til en side, der bliver dannet ved at læse i en
tekstfil. Ved tryk på dette link "crasher" siden på localhost og
jeg er nød til at genstarte tjenesten.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-06 01:27

Kasper Pedersen wrote:
> Jeg har en side hvor jeg connecter til en helt almindelig
> tekstfil (.txt). Når jeg har uploadet siden på mit webhotel
> virker det fint, men det gør det bare ikke når jeg kører
> localhost,

Prøv denne ændring i de første linjer:

<%
Dim fso, f, filespec, linie

%>
<!--#include file="mappath.inc"-->
<%

Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

På serveren lægger du så en fil - mappath.inc med dette indhold:

<%
filespec = Server.Mappath("filer/tekster.txt")

%>

Og hjemme kan du prøve at lave en tilpasset udgave af mappath.inc:

<%
filespec = ("filer/tekster.txt")
%>

Når du har fået din lokale fil til at fungere, kan du fremover køre dit
samlede script både lokalt og online, uden at rende ind i problemer med
forkert path-definition.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 09-06-06 22:19

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Prøv denne ændring i de første linjer:
>
> <%
&gt; Dim fso, f, filespec, linie
&gt;
&gt; Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
&gt; %>
> <!--#include file="mappath.inc"-->
> <%
&gt;
&gt; Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
&gt;
&gt;
&gt; På serveren lægger du så en fil - mappath.inc med dette indhold:
&gt;
&gt; <%
&gt; filespec = Server.Mappath("filer/tekster.txt")
&gt;
&gt; %>

> Og hjemme kan du prøve at lave en tilpasset udgave af mappath.inc:
>
> <%
&gt; filespec = ("filer/tekster.txt")
&gt; %>

Ok, det er så prøvet.... Og i alle mulige og umulige afskygninger... Det
VIL åbenbart KUN virke når siden er uploadet og ikke på localhost.

Det skal siges at jeg har været lidt væk fra den af frustrations-mæssige
sammenhænge... :(

Er der nogle der har nogle andre bud eller skal jeg bare ligge det hele
ind i en pladskrævende database?

mvh Kasper