Kontrollere at mail er send med JMail?
Fra : Henning Smed Sørense~

Dato : 12-04-06 10:45

Hej,

Et af mine websteder er hos en ISP der anvender JMail, når der sendes e-mail
fra siden vil gerne kontrollere at mailen er sendt og vise fejlmeddelelsen
hvis mailen fejler.

Kan nogen i gruppen oplyse hvilken variabel jeg kan bruge i "IF THEN ELSE"?

Hvis jeg indtaster en ugyldig e-mail adresse viser IE "jmail.SMTPMail error
'8000ffff' The message was undeliverable. All servers failed to receive the
message".

Hos en anden ISP som anvender ASPMail kan jeg kontrollere med: " if not
msg.SendMail then ", men jeg kan ikke finde en tilsvarende løsning til
JMail.

Min test kode til Jmail:
<%
Dim objJMail 'Holds the JMail Object
Set objJMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
objJMail.ServerAddress = "mail.myserver.dk:25"
objJMail.Sender = "henning@myserver.dk"
objJMail.SenderName = "My Name"
objJMail.AddRecipient "henning@myserver.dk"
objJMail.Subject = "Enquiry sent from my web site"
objJMail.Body = "Hello." & vbCrLf & "This is my email in Plain Text format"
objJMail.Priority = 3
objJMail.Execute
Set objJMail = Nothing
%>

God Påske
Henning

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-04-06 11:39

On Wed, 12 Apr 2006 11:44:35 +0200, "Henning Smed Sørensen"
<henning@smeds.dk> wrote:

> [...]
>hvis mailen fejler.
>
>Kan nogen i gruppen oplyse hvilken variabel jeg kan bruge i "IF THEN ELSE"?

Der er et eksempel med en anden komponent end den du nu anvender her:
<url:
http://www.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Examples/Simple.htm>
- jeg ved ikke om du kan bruge den?

Ellers kig evt:
<url: http://www.webmage.com/support/jmail.asp>
(kig under "Silent")

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henning Smed Sørense~

Dato : 12-04-06 16:40

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Der er et eksempel med en anden komponent end den du nu anvender her:
>
> http://www.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Examples/Simple.htm>
> - jeg ved ikke om du kan bruge den?

Hej Jørn,

Med det script du foreslår virker det fint!

Mange tak for hjælpen
Henning