Udskrive html i asp
Fra : Brian Wolter

Dato : 09-04-06 02:49

Hej

Jeg er ved at lave en side med nogle simple html-kodeeksempler.
Problemet er bare at jeg ikke kan vise brugeren html-tag'et, da serveren
tolker det som et tag.

Jeg kunne tænke mig at lave en side der beskriver hvordan man laver en link
til en webside.

Derfor skriver jeg

<% Response.Write "Sådan laves et link : <a href="http://www.dr.dk"> Her er
et link til Danmarks Radio</a>" %>

Serveren laver en fejl, da den tror den skal tolke hvad der står mellem " ".
Jeg ønsker blot at vise det, ikke at tolke det.

Hvordan kan jeg skrive koden, så serveren blot viser :

På forhånd tak for hjælpen

Brian Wolter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-06 12:09

Brian Wolter skrev:

> Jeg er ved at lave en side med nogle simple
> html-kodeeksempler. Problemet er bare at jeg ikke kan vise
> brugeren html-tag'et, da serveren tolker det som et tag.

Kig på funktionen Server.HTMLencode - den løser dit problem:

Dim strHTML
strHTML = "<a href=""http://www.dr.dk/"">DR"

Response.write "strHTML (kode): " & strHTML
Response.write "strHTML (som tekst): " & Server.HTMLencode(strHTML)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Wolter

Dato : 09-04-06 12:36

> [...]
>
> Response.write "strHTML (kode): " & strHTML
> Response.write "strHTML (som tekst): " & Server.HTMLencode(strHTML)

Det var lige det. Mange tak for hjælpen.

/Brian