Asp i XML
Fra : johnny pedersen

Dato : 08-04-06 23:33

Hej

Er der muligt at bruger asp i XML.

f.eks. at skrive <%=session("tal")%> inden i en XML side ?

mvh

Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 09-04-06 07:57

johnny pedersen skrev:

> Hej
>
> Er der muligt at bruger asp i XML.
>
> f.eks. at skrive <%=session("tal")%> inden i en XML side ?
>
> mvh
>
> Johnny

Øhhh de to ting har intet med hinanden at gøre! Hvorfor i al vide
verden vil du dog flytte asp ind i xml? XML er et datalagringsformat,
hvor du har data, og du bruger asp til at hente og skrive de data
(sammen med xslt). Du kan eventuelt bruge asp til at hente en variabel
i xml'en og bruge den senere til at skrive i xlst'en.

Claus

Fra : terje

Dato : 09-04-06 10:31

johnny pedersen wrote:
> Hej
>
> Er der muligt at bruger asp i XML.
>
> f.eks. at skrive <%=session("tal")%> inden i en XML side ?

Ja, det går fint. En xml fil er bare en simpel tekst fil og du kan godt
bruke asp til å lage den.

terje

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-06 12:10

terje skrev:

> Ja, det går fint. En xml fil er bare en simpel tekst fil og du
> kan godt bruke asp til å lage den.

Men man skal i så fald huske at filen skal gemmes som en asp-fil -
og man skal sætte Response.ContentType = "text/xml".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : terje

Dato : 09-04-06 14:05

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Men man skal i så fald huske at filen skal gemmes som en asp-fil -
> og man skal sætte Response.ContentType = "text/xml".

Ja, hvis hensikten er å sende xml til klienten. Det er derimot ikke
nødvendig hvis man f. eks. skal lagre en xml fil på serveren.

terje

Fra : johnny pedersen

Dato : 09-04-06 19:24

Hvordan skulle følgende se ud med asp ?

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
   <security name="ImagePath">/userfiles/</security>
</configuration>

Hvis jeg gerne vil have "ImagePath" til at være <%=sti%>

mvh

Johnny

Fra : terje

Dato : 09-04-06 21:00

johnny pedersen wrote:
> [...]
>    <security name="ImagePath">/userfiles/</security>
> </configuration>
>
> Hvis jeg gerne vil have "ImagePath" til at være <%=sti%>

Jeg tror du må forklare bedre hva du ønsker å gjøre. Er denne koden
hentet fra en .asp fil? I så fall kan du jo bare erstatte "ImagePath"
med "<%=sti%>".

terje

Fra : johnny pedersen

Dato : 10-04-06 20:25