Syntax
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 21:35

Hejsa...
Vil gerne sende en værdi fra en radiobutton fra form på samme side, til en
anden side, så jeg kan bruge værdien på anden side, men det funker
ikke...syntax...

- virker ikke...

Kan i hjælpe...

Bjarne

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 06-04-06 23:41

bsn wrote:
> Hejsa...
> Vil gerne sende en værdi fra en radiobutton fra form på samme side, til en
> anden side, så jeg kan bruge værdien på anden side, men det funker
> ikke...syntax...

Du blander vist lidt rundt i det.

Det du har lavet der, er et normalt link.
Hvis du vil lave en radiobutton, kan du kigge her:
http://www.html.dk/artikler/00011/

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 07:29

"Jens Peter Rosenkvist" <jensercube@ofir.dk> skrev

> Du blander vist lidt rundt i det.

Jeg har lavet en form, og radiobutton virker med en værdi tilknyttet på
side1(en form)
Nu vil jeg så have den radiobuttons værdi overført til side2.

Det er så her jeg ikke ved om syntax er rigtig
"FormNavn(punktum)Radiobutton"

Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-06 09:22

bsn skrev:

> Jeg har lavet en form, og radiobutton virker med en værdi
> tilknyttet på side1(en form)
> Nu vil jeg så have den radiobuttons værdi overført til side2.

Formværdier overføres ved at submitte formen - ikke ved et normalt
link. På modtagersiden fanger man værdien med
Request.Querystring("navn_på_formelement") for en GET-formular
eller Request.Form("navn_på_formelement") for en POST-formular.

> Det er så her jeg ikke ved om syntax er rigtig
> "FormNavn(punktum)Radiobutton"

Den er ikke rigtig. Hvis du vil overføre en værdi i parameteren id,
kan du gøre som følger:

<form action="side2.asp">
   <input type="radio" id="a" name="ID" value="1" />
   <label for="a">Nr 1</label>
   <input type="radio" id="b" name="ID" value="2" />
   <label for="b">Nr 2</label>
   <input type="radio" id="c" name="ID" value="3" />
   <label for="c">Nr 3</label>
   <input type="submit" value="Næste side" />
</form>

Hvis det absolut skal være et link, kan man lade et link submitte
formen via javascript, men det er ikke så brugervenligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 00:50

> Hvis det absolut skal være et link, kan man lade et link submitte
> formen via javascript, men det er ikke så brugervenligt.

Har du et bud på et javascript...
Det behøves ikke at være et link...
Det kan godt tilføjes en knap også...
Jeg har prøvet med en form+knap i formen, men det vil heller ikke overføre
værdien...

snip
name="B1"></p>

<form method="GET" action="edit_boern.asp?ID=R1"> --- ("R1"(radiobutton)
kommer fra den anden form)
</form>

</form>
/snip

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 18:47

Hej NG
Her er en lidt anden beskrivelse af problemet...

<form method="GET" action="minside.asp?ID=R1">
---------->"""koden som frembringer R1 værdi(3 radiobuttons)""", står
her<---------fungerer fint

--------->Jeg vil så gerne bruge værdien fra R1, i flg.
forms<---------fungerer ikke

<form method="GET" action="minside1.asp?ID=R1">
<form method="POST" action="minside2.asp?ID=R1">

Håber en kan hjælpe...
Hilsen
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-04-06 19:00

bsn wrote:
> [...]
> forms<---------fungerer ikke

> <form method="GET" action="minside1.asp?ID=R1">
> <form method="POST" action="minside2.asp?ID=R1">

Start med at lære lidt om ASP. Nu er det jo et ASP-forum, du skriver i
og det kan uden større problemer løses med ASP.

Værsgo': http://www.w3schools.com/asp/default.asp

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 19:28

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev

ASP kode...

> Start med at lære lidt om ASP. Nu er det jo et ASP-forum, du skriver i og
> det kan uden større problemer løses med ASP.
Jeg har lært lidt om aspkode

> Værsgo': http://www.w3schools.com/asp/default.asp
Tak...
Kan du være lidt mere præcis...
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 00:44

bsn wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev
>
> Jeg har lært lidt om aspkode

> Tak...
> Kan du være lidt mere præcis...

Dit eksempel fra sidste post er ren HTML.

Prøv at kigge på denne her:

http://www.w3schools.com/asp/showasp.asp?filename=demo_reqquery

og denne her:

http://www.w3schools.com/asp/showasp.asp?filename=demo_radiob

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 10:05

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev
> Dit eksempel fra sidste post er ren HTML.

> [...]

Tak for det...men...

Jeg tror jeg vil forklare hvad der sker på min form.
Det jeg er ved at lave, er en side, hvor man kan lave medlemadministration.

Den består af en hovedform(form1) og x antal forms(formx).
form1 indeholder radiobuttons, og så ellers x antal knapper(forms),
som skal sende til andre sider, liggende i en tabel.

På form1 er der så x antal radiobuttons(MedlemID), som alle er unchecked når
siden eksekveres.
Der vælges så et medlemID, som så skal bruges som værdi til en anden
side(formx)

Det som er problemet, er så at fange værdien i form1, når en af radiobuttons
= checked.

Gav det nogen mening...???

Det kan godt være jeg er blevet blind for et eller andet - har brugt rigtig
mange timer på dette...
Nå, men tak for tålmodigheden...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 10:46

Har lavet en tegning over siden
http://hhcafe.dk.nt4.unoeuro.com/Picture1.jpg
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 12:25

bsn wrote:
> Har lavet en tegning over siden
> http://hhcafe.dk.nt4.unoeuro.com/Picture1.jpg

Okay. Problemet er, at du laver forskellige forms. Lad være med det, men
brug flere forskeliige submit-knapper, som sender forskellige værdier.

<form ...>
   <radio ...>
   <radio ...>

   <input type="submit" name="knap_1" ... />
   <input type="submit" name="knap_2" ... />
   <input type="submit" name="knap_n" ... />
</form>

Og dette har INTET med ASP at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 13:46

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <input type="submit" name="knap_1" ... />
> <input type="submit" name="knap_2" ... />
> <input type="submit" name="knap_n" ... />
Hvordan får jeg så tilknyttet værdien fra radiobutton, da der jo så ikke er
nogen action på knapperne,
andet den oprindelige, som sender til en side, jeg ikke skal bruge i
"knap_1"´s sammenhæng...

> </form>
>
> Og dette har INTET med ASP at gøre.
Nej den er jeg med på...men der ligger ASPkode til grund for radiobuttons...
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 14:27

bsn wrote:
> [...]
> nogen action på knapperne,
> andet den oprindelige, som sender til en side, jeg ikke skal bruge i

Så må du strukturere din asp-kode anderledes, så den side der modtager
det, kan behandle alle de forskellige knapper korrekt.

> Nej den er jeg med på...men der ligger ASPkode til grund for radiobuttons...

Men så kunne du lige så godt have postet spørgsmålet i en
Windows-gruppe, for det kører vel på en Windows-maskine?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 14:44

> Så må du strukturere din asp-kode anderledes, så den side der modtager
> det, kan behandle alle de forskellige knapper korrekt.
Kan du komme det lidt nærmere...

> Men så kunne du lige så godt have postet spørgsmålet i en Windows-gruppe,
> for det kører vel på en Windows-maskine?
Jo, findes der andet en Windows...;-D - og det er ikke for at starte en
debat...
Du mener vel Webdesign.Clientside...eller hva...
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 15:53

bsn wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du komme det lidt nærmere...

Post to af dine ASP-filer her. Så kan vi se på det.

> Jo, findes der andet en Windows...;-D - og det er ikke for at starte en
> debat...
> Du mener vel Webdesign.Clientside...eller hva...

Indtil videre har det kun handlet om HTML. Altså skulle denne diskussion
have været i dk.edb.internet.webdesign.html.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 16:08

> Post to af dine ASP-filer her. Så kan vi se på det.
Her er den som laver radiobuttons...
<%
Dim y
y=1
'Response.Write "<form method=" & "POST" & " action=" & "menu.asp" & "
name=" & "form2" & ">"
Sql = "SELECT * FROM tblBarn WHERE MedlemID_='" & Bruger & "'"
RS.Open Sql, Conn, 3, 3
Do Until RS.EOF
response.write "<tr>"
Response.Write "<td" & " align=" & "center" & ">" & "<input type=" & "radio"
& " value=" & RS("BarnID") & " name=" & "R1" & ">" & "</td>"
Response.Write "<td>" & RS("FuldeNavn") & "</td>"
Response.Write "<td>" & RS("Skoleklasse") & "</td>"
response.write "</tr>"
RS.MoveNext
y=y+1
Loop
Conn.Close
Set Conn=Nothing
%>
Det må jo så være i denne der skal indbygges flere knapper...

Den anden side har så bare en Request.Querystring eller
Request.Form.Item..., som bruges som kriterie...
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 17:10

bsn wrote:
> [...]
> <% [klip]
> %>
> Det må jo så være i denne der skal indbygges flere knapper...

Så gør det.

> Den anden side har så bare en Request.Querystring eller
> Request.Form.Item..., som bruges som kriterie...

Ja.

IF request("submit_1") .. THEN
   <det der skal ske når man har klikket submit_1>
ELSE IF request("submit_1") .. THEN
END IF

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:39

> Så gør det.
Jeg prøver...

> Ja.
>
> IF request("submit_1") .. THEN
> <det der skal ske når man har klikket submit_1>
> ELSE IF request("submit_1") .. THEN
> END IF
Hvilken side skal denne kode være på...

Kan du svare på hvordan jeg fanger den radiobuttonværdi når den er
markeret(se billed)...
Sådan lidt i pap og bøjet neon...
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 20:14

bsn wrote:
> [...]
>
> Jeg prøver...

> Hvilken side skal denne kode være på...
>
> Kan du svare på hvordan jeg fanger den radiobuttonværdi når den er

Start forfra og opret blot to filer:

En HTML-fil med dine radioknapper (lad være med at skrive noget ASP -
det kan du altid stoppe på senere) med de forskellige submit-knapper.
Strukturér den sådan at der kun er én form, men mange submit-knapper,
som jeg anførte i en tidligere posting.

Opret en ASP-fil, som den ovenstående POSTer til. Skriv alle værdierne i
request.form ud på denne side. Så kan du se hvad det er for data, du får
leveret og deraf regne ud hvad du skal stille op med dem.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 12:22

bsn wrote:
> [...]
> side(formx)
>
> Det som er problemet, er så at fange værdien i form1, når en af radiobuttons

Har du læst eksemplet med radioknapper, som jeg henviste til?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 13:50

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev>> Gav det nogen mening...???

> Har du læst eksemplet med radioknapper, som jeg henviste til?
>
> http://www.w3schools.com/asp/showasp.asp?filename=demo_radiob
Ja, jeg har studeret det...har lidt svært ved at se hvad der sker på
siden...

Kan du give mig en kort forklaring på, hvad der sker på denne side...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-04-06 06:28

On Thu, 6 Apr 2006 22:34:49 +0200, "bsn" <bsnsnabelaoncabledotdk>
wrote:

>Vil gerne sende en værdi fra en radiobutton fra form på samme side, til en
>anden side, så jeg kan bruge værdien på anden side, men det funker
>ikke...syntax...

>- virker ikke...

Jeg starter lige forfra, da det har udviklet sig til en lang snak,
hvor jeg tror I snakker forbi hinanden.

Kan du ikke prøve at forklare *overordnet*, hvad det er, du gerne vil
opnå?

Det kan være svært at give et ordentligt svar, når du kun spørger
efter en helt bestemt løsning midt inde i en bestemt problematik, som
vi ikke kender.
Hvad skal siden gøre? (Hvilket input har du, og hvad skal der komme ud
på den anden side?)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-04-06 09:09

Jørn Andersen wrote:

> Jeg starter lige forfra, da det har udviklet sig til en lang snak,
> hvor jeg tror I snakker forbi hinanden.
>
> Kan du ikke prøve at forklare *overordnet*, hvad det er, du gerne vil
> opnå?

Prøv at se bsns billede, som han har lavet (der er en henvisning til det
i en af trådene). Jeg har sådan set svaret, men jeg tror at bsn sidder
fast et andet sted nu, eller måske har opgivet projektet.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 12:18

> [...]

Helt overordnet er det en side som viser en forældre med x antal
børn(radiobuttons)
Jeg vil så kunne redigere eks. børns data vha. værdien for den valgte
radiobutton(barn).
det er så det valg jeg gerne vil bringe videre til en ny side...

> Prøv at se bsns billede, som han har lavet (der er en henvisning til det i
> en af trådene). Jeg har sådan set svaret, men jeg tror at bsn sidder fast
> et andet sted nu, eller måske har opgivet projektet.

Lige nøjagtigt - sidder med et andet problem også, som Jørn er involveret
i...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 14:12

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at se bsns billede, som han har lavet (der er en henvisning til det i
> en af trådene). Jeg har sådan set svaret /snip

Jeg har fået løst mit forrige problem...
Det svar du har, vil jeg rigtig gerne høre...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 12:21

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev
> Jeg starter lige forfra, da det har udviklet sig til en lang snak,
> hvor jeg tror I snakker forbi hinanden.
>
> Kan du ikke prøve at forklare *overordnet*, hvad det er, du gerne vil
> opnå?

Se svar til Michael..

> Det kan være svært at give et ordentligt svar, når du kun spørger
> efter en helt bestemt løsning midt inde i en bestemt problematik, som
> vi ikke kender.

Helt enig - men bare spørg, så skal jeg svare efter bedste evne...

> Hvad skal siden gøre? (Hvilket input har du, og hvad skal der komme ud
> på den anden side?)

Se svar til Michael..

Hilsen
Bjarne
der kæmper en gæv kamp...tak for tålmodigheden...