Indsætte linie i database.
Fra : from south

Dato : 06-04-06 11:29

Skal lægge en post ind i databasen Access, hvis jeg lægger et felt (
Beliggenhed ) så virker det fint, når jeg lægger hele strengen ind ,
meldes der denne fejl. Kan ikke lige se hvad fejlen er.
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Number of query values and destination fields are not the same.

/logbinde/satind.asp, line 34

strSQL = "Insert into parcel (Beliggenhed, Ejer, Telefon, Mobil, Andet)
values('" & Request.Form("Beliggenhed") & Request.Form("Ejer") &
Request.Form("Telefon") & Request.Form("Mobil") & Request.Form("Andet")
& "')"
Har kigget på html og søgt på Google, men mangler at fange løsningen.

Venligst Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-06 11:42

from south skrev:

> Number of query values and destination fields are not the
> same.

Det betyder at der er et misforhold mellem det antal felter du
angiver (før values) og de værdier du angiver (efter values).

> strSQL = "Insert into parcel (Beliggenhed, Ejer, Telefon,
> Mobil, Andet)

Her har du fem felter.

> values('" & Request.Form("Beliggenhed") &
> Request.Form("Ejer") & Request.Form("Telefon") &
> Request.Form("Mobil") & Request.Form("Andet") & "')"

- men her har du kun én værdi. Hvis du udskriver din sql-sætning
vil du se noget i retning af:

Insert into parcel ... values('OdenseHans
Jensen3524123235231223dette er en test')

Der skal sættes anførselstegn om værdierne til hvert felt - og de
skal adskilles med et komma. I stedet for bare at have formfelterne
sat lige efter hinanden, skal du derfor skrive noget i retning af:

Request.Form("beliggenhed") & "', '" & Request.Form("Ejer") &
"', '" ...

Hvis det ikke virker, så sørg altid for at udskrive sql-sætningen -
det gør fejlfinding lettere, både for dig selv og for folk her i
gruppen. Du kan se hvordan det gøres her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Du bør også sikre dig mod sql-injection - både for at forhindre
fejl og for at forhindre misbrug. Se hvordan det gøres her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=95>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : from south

Dato : 06-04-06 12:02

Og Jens var hurtigt på tasterne.
> from south skrev:

[snip]
> [...]
>
> Du bør også sikre dig mod sql-injection - både for at forhindre
> fejl og for at forhindre misbrug. Se hvordan det gøres her:

Ser på dem.
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Tak for løsningen, den virkede. Knud