Knap virker ikke hvad er fejlen ?
Fra : Brian Heldam

Dato : 06-04-06 03:57

Hej jeg er ved at lave en bruger oprettelse på min side og de
skal godkende indtastet data, hvorefter der sendes en mail og
data kommer i min database. de to script til mail og database
virker men når de bliver sat ind i denne knap så får jeg en fejl
der hedder :
Object does not support this property or method: 'Whrite'

Det skal lige siges at siden som det står på hedder Brugerreg.asp
skulle gerne holde data på denne side, hvad gør jeg for at den
kommer til at virke

<form method="post" action="Brugerreg.asp">
<input type="hidden" name="god_kend">
<input type="submit" value="Godkend">
</form>

<%

godkend = Request.Form("god_kend")
   if godkend = "Godkend" then

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "" & Email & ""
objMail.From = "her står min mailadd"
objMail.Subject = "overskrift på mail"
objMail.Body = "mit tekst i mail"
objMail.Host = "mailout.b-one.net"
objMail.Send
Set objMail = Nothing

'Add a record
   rs.AddNew
   'Put div forms in record
   rs("Fornavn")=fornavn
   rs("Efternavn")=Efternavn
   rs("E_Mail")=Email
   rs("CPR")=cpr
   rs("Kodeord")=PassWord
   rs("Nyhedsbrev")=Nyhed

   'Save record
   rs.Update

   set rs=nothing
   set conn=nothing

   end if
   %>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-04-06 08:34

Brian Heldam wrote:

> Object does not support this property or method: 'Whrite'

"Whrite" er stavet forkert.Der skal sikkert stå "Write"

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : per

Dato : 06-04-06 08:59

>Object does not support this property or method: 'Whrite'
Hmm underlig fejl eller har du stavet det forkert?

Din fejl betår måske i at du skal sætte din mail form ind på siden
bruger.asp!

Prøv at sætte dette ind på bruger.asp:

SNIP________
<%

SNIP END__________

Fra : spintail

Dato : 06-04-06 09:09

>Object does not support this property or method: 'Whrite'
Hmm underlig fejl eller har du stavet det forkert?

Din fejl betår måske i at du skal sætte din mail form ind på siden
brugerreg.asp!

Prøv at sætte dette ind på brugerreg.asp:

SNIP________
<%

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-04-06 00:23

Brian Heldam wrote:

> <form method="post" action="Brugerreg.asp">
> <input type="hidden" name="god_kend">

Felt har ingen værdi (attribut ved navn "value"). Det er op til
browseren at afgøre hvad den så vil gøre. Du bør sætte en værdi.

> <input type="submit" value="Godkend">
> </form>
>

> <%
>
> godkend = Request.Form("god_kend")
>    if godkend = "Godkend" then
Du når i hvert fald aldrig hertil, for parameteren "god_kend" er tom (se
ovenfor).

> Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
> objMail.To = "" & Email & ""

Variablen Email er ikke initialiseret. Der er ingen grund til at
konkatenere med tomme strenge.

> objMail.From = "her står min mailadd"
> objMail.Subject = "overskrift på mail"
> objMail.Body = "mit tekst i mail"
> objMail.Host = "mailout.b-one.net"
> objMail.Send
> Set objMail = Nothing
>
> 'Add a record
>    rs.AddNew
>    'Put div forms in record
>    rs("Fornavn")=fornavn
>    rs("Efternavn")=Efternavn
>    rs("E_Mail")=Email
>    rs("CPR")=cpr
>    rs("Kodeord")=PassWord
>    rs("Nyhedsbrev")=Nyhed

De variable er heller ikke blevet initialiseret.

>    'Save record
>    rs.Update

Virker kun hvis du har åbnet databasen og gjort diverse andre ting, som
ikke er i scriptet, du postede.

>    set rs=nothing
>    set conn=nothing
>
>    end if
>    %>

Og så endelig en sidste ting: husk at indentere din kode korrekt, så den
er nemmere at læse.

Det er nemt og gør det rarere for andre at læse koden.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf