permission
Fra : KBK

Dato : 03-04-06 20:25

Hej
Efter at have formateret harddisk, reinstalleret diverse programmer ville
jeg også gerne have min ASP-baserede hjemmeside op at køre igen. Efter en
del problemer (IIS-rettigheder) får jeg efterhånden tilkæmpet mig retten til
at læse i databasen, men når jeg skal skrive i den - ja så jeg får denne
irriterende meddelelse.

Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
Cannot update. Database or object is read-only.
/webxxxx/update.asp, line 56

Jeg kører XP Pro og i ISS-management konsollen for for min hjemmesidemappe
har jeg sat flueben i alle rettigheder dvs. script source acces, read,
write, directory browsing etc. Men i selve stifinder -
Inetpub\wwwroot\mitasp-site forbliver alle mapper/ filer read only uanset
hvad jeg gør.
Det hele har som nævnt virket tidligere - er der nogen, som har et godt råd?

Min programmering ser sådan ud:
Set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("beruf_inf/tra_vaille.mdb")
objCon.Open strCon

Set objRec = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strQuery = "SELECT * FROM tblXXXX WHERE PASSWORD = '" & strPassword & "'"
objRec.Open strQuery,objCon,adOpenKeySet,adLockOptimistic,adCmdT

På forhånd tak

Kim

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-04-06 20:34

KBK ramte sit keyboard den 03-04-2006 21:24 og fik dette ud af det:

> [...]
> hvad jeg gør.
> Det hele har som nævnt virket tidligere - er der nogen, som har et godt råd?

Har du fjernet fluebenet i "Brug simpel fildeling" ?
Hvis ikke, så gør det. Under (engelsk) Tools -> Foler Options -> View
nederst i listen med Advanced settings.

Når det er gjort kan du højreklikke på mappen med databasen og vælge
Security. Der kan du give IIS-brugeren lov til at skrive til database-filen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : KBK