Vis seneste fil først
Fra : ck1973@gmail.com

Dato : 03-04-06 19:47

Hej
Jeg bruger nedenstående kode til at vise filerne i en bestemt mappe.

Hvordan får jeg vist filerne således, at de seneste uploadede filer
vises først?

<%

Dim whichfolder, fs, f, f1, fc
Whichfolder=server.mappath("\") &"/docs"

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder(Whichfolder)
Set fc = f.files

For Each f1 in fc

response.write "<a href=""" & "/docs/" & (f1.name) & """>" & (f1.name)
& "</a>" & "<br>" & (" lagt på nettet: " & f1.DateLastModified &
"<BR>")
Next

%>

VH
Christopher

Fra : finn elmgaard

Dato : 03-04-06 21:17

<ck1973@gmail.com> wrote in message
Hej
Jeg bruger nedenstående kode til at vise filerne i en bestemt mappe.
Hvordan får jeg vist filerne således, at de seneste uploadede filer
vises først?

Jeg spurgte om noget tilsvarende for kort tid siden her i gruppen og fik et
meget fyldestgørende svar fra Jens Gyldenkærne Clausen, som jeg tror du kan
bruge. Jeg citerer det her:

Det kan laves med et Scripting.Dictionary-objekt og en
sorteringsfunktion til arrays. Man kan godt klare sig uden
Dictionary-objektet, men så skal man redimme-arrayet, eller sætte
det til at være stort nok fra starten.

Her kan du se hvordan jeg har lavet det:

I funktion: <http://gyros.dk/usenet/asp/nyeste.asp>

Kildefiler:
<http://gyros.dk/usenet/asp/nyeste.asp.txt>
<http://gyros.dk/usenet/asp/quicksort.inc.asp.txt>

Sorteringsfunktionen er hentet herfra:
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/012799-2.shtml>

Datokonverteringsfunktionen er sakset herfra:
<http://tumanov.com/projects/scriptlets/iso8601dates.asp>

Citat slut

mvh
Finn