Redirect til ny side
Fra : john wengel

Dato : 02-04-06 20:22

Hej.

Jeg har lavet et asp-script som foretager opslag i en
acces-database ud fra et brugerdefineret kriterie (via en form)

Hvordan kan man dirigere en bruger videre til en ny side hvis
en søgning på en post i en database ikke giver noget resultat
(f.eks. hvis posten ikke findes)

På forhånd tak

JW

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-06 20:56

john wengel wrote:

> Hvordan kan man dirigere en bruger videre til en ny side hvis
> en søgning på en post i en database ikke giver noget resultat
> (f.eks. hvis posten ikke findes)

if (betingelse) then
response.redirect("nyside.asp")
end if

Fra : Tom Jensen

Dato : 02-04-06 21:32

john wengel skrev:
> [...]
>
> Hvordan kan man dirigere en bruger videre til en ny side hvis
> en søgning på en post i en database ikke giver noget resultat

If recordset.eof then
response.redirect("IntetFundet.asp")
else
' Do your stuff
end if

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-06 09:31

Tom Jensen skrev:

> If recordset.eof then
> response.redirect("IntetFundet.asp")
> else

Man bør lukke og slukke til databasen før man viderestiller til en
ny side.

Det kan fx se sådan her ud:

If rs.EOF Then
   ' Luk postsæt og forbindelse
   rs.close
   set rs = nothing
   conn.close
   set conn = nothing

   ' Viderestil til ny side
   Response.redirect ("intetfundet.asp")
Else
   ' Der er fundet poster.
End If

De fire ekstra linjer kan med fordel laves som en funktion der kan
kaldes når det er nødvendigt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : john wengel

Dato : 03-04-06 19:14

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> ny side.
>
> Det kan fx se sådan her ud:
>
> If rs.EOF Then
>    ' Luk postsæt og forbindelse
>    rs.close
>    set rs = nothing
>    conn.close
>    set conn = nothing
>
>    ' Viderestil til ny side
>    Response.redirect ("intetfundet.asp")
> Else
>    ' Der er fundet poster.
> End If
>
> De fire ekstra linjer kan med fordel laves som en funktion der kan

Tusind tak for hjælpen - så kom jeg et skridt videre.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-06 10:38

john wengel skrev:

> Tusind tak for hjælpen - så kom jeg et skridt videre.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen