Right
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 16:20

Hej NG
Har følgende funktion, som skal give de 2 sidste tal i årstallet...
Aar=Year(Date())
Aar=Right(Aar,2)
Jeg kører et Do..Loop, og lægger værdierne ind i en Combobox...så langt så
godt...
Mærkeligt nok, er den første værdi i rækken 3 cifret - listen ser således
ud...

006
07
08
09
osv...

Har i et bud, så 006 bliver til 06...???
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-04-06 16:56

bsn wrote:
> Hej NG
> Har følgende funktion, som skal give de 2 sidste tal i årstallet...
> Aar=Year(Date())
> Aar=Right(Aar,2)
> Har i et bud, så 006 bliver til 06...???

Klip din kode ned til et minimalt eksempel, som producerer fejlen og
post den her.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 19:17

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev
> Klip din kode ned til et minimalt eksempel, som producerer fejlen og post
> den her.

Her er så koden...

<select name="Expyy" size="1">
<option value=""></option>
<%
Dim Aar
Dim Taeller
Taeller=0
Aar=Year(Date())
Aar=Right(Aar,2)
Do Until Taeller=15
IF Aar <10 THEN
Aar=0 & Aar
END IF
%>
<option value="<%Response.Write Aar%>"><%Response.Write Aar%></option>
<%
Aar=Aar+1
Taeller=Taeller+1
Loop
%>
</select>

Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 03-04-06 09:39

bsn wrote:
> [...]
>
> Her er så koden...
>
> <select name="Expyy" size="1">
> <option value=""></option>
> <%
> Dim Aar
> Dim Taeller
> Taeller=0
> Aar=Year(Date())
> Aar=Right(Aar,2)
> Do Until Taeller=15
> IF Aar <10 THEN
> Aar=0 & Aar
> END IF
> %>
> <option value="<%Response.Write Aar%>"><%Response.Write Aar%></option>

To kommentarer:

- Din kode er formatteret dårligt. Hvis du indenterer den korrekt, er
det meget nemmere at læse.

- Problemet er sandsynligvis intern typekonvertering. I første
gennemløb er variablen Aar en streng, men så snart du når linien Aar =
Aar + 1, bliver variablen konverteret til et tal. Du kan løse problemet
ved at initialisere Aar, så den er et tal fra starten af: slet linien
Aar=Right(Aar,2).

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 12:37

> [...]
> bliver variablen konverteret til et tal. Du kan løse problemet ved at
> initialisere Aar, så den er et tal fra starten af: slet linien
OK - har brugt løsningen fra Lars...
Bjarne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-06 20:02

bsn wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev
>
> Her er så koden...

Prøv følgende ændring:

<select name="Expyy" size="1">
<option value=""></option>
<%
Dim Aar
For Aar = Year(Date()) to year(Date())+15
%>
<option value="<%=Aar%>"><%=right(Aar,2)%></option>
<%
next
%>
</select>

[...]