Baggrund i css?
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 26-05-06 21:27

Hej.

Jeg har lavet en css-fil i en mappe der hedder CSS. Den baggrund
jeg vil have på siden ligger i en anden mappe, der hedder
billeder. Min Index-fil ligger i samme mappe som mapperne med
CSS- og billedfilerne.

Hvordan kan jeg få CSS-filen til at læse min baggrund i en helt
anden mappe?

(I må undskylde hvis det er lidt forvirrende den måde jeg har
formuleret mig på da jeg skulle forklare det med mapperne, men
jeg kunne ikke forklare det beder :/ )

Håber I kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-06 21:40

Rasmus Hansen skrev:

> [...]
> CSS- og billedfilerne.

> Hvordan kan jeg få CSS-filen til at læse min baggrund i en helt

Ved at skrive den rigtige sti. Her er en baggrundskommando til at
sætte farve, billede og egenskaber i ét hug:

   background: #ffe url(billeder/min_baggrund.jpg) no-repeat fixed;

Hvis du kun cil sætte billedet:

   background-image: url(billeder/min_baggrund.jpg);

--
Bertel

Fra : David Trasbo

Dato : 27-05-06 13:47

Rasmus Hansen skrev:

> [...]
> CSS- og billedfilerne.
>
> Hvordan kan jeg få CSS-filen til at læse min baggrund i en helt

Ved hjælp af tegnene ../ kan du springe en mappe tilbage. Dvs. at du skriver
følgende i din CSS-fil:

background: url(../billeder/billedfil.jpg);

Hvis din index-fil ligger i roden af sitet, kan du bruge en sti, som tager
udgangspunkt i sitets rod:

background: url(/billeder/billedfil.jpg);

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.