mouseover menu
Fra : Jonas

Dato : 15-05-06 19:42

Hej Jeg er ved at lave en hjemmeside, til start har jeg brugt
frontpage, men fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne bruge dette
program så jeg kigger nærmere på html koderne selv.

jeg har nu delt min side op i i frames en hovedside en menuside
og en menuside der indtil videre er blank mit mål er når jeg
holder musen over et punkt i menuen, skal der automatisk komme en
liste frem i det tomme menufelt jeg har lavet.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg gør, er der nogen der kan skrive
koden til mig i korte træk så jeg kan øve mig ud fra den?

Mvh

Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ove Lie

Dato : 15-05-06 21:00

"Jonas" <bonogo@sol.dk> skrev i melding
> Hej Jeg er ved at lave en hjemmeside, til start har jeg brugt
> frontpage, men fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne bruge dette
> program så jeg kigger nærmere på html koderne selv.

God opservasjon.

> jeg har nu delt min side op i i frames

Nei men huffda, se din egen link i bunnen

Gjør det og se spesielt på css biten.

Vet ikke om det du jakter på står der, men efter en leksjon her så kan du
søke på hover til å få menyen i orden.Annet søk kan være " dropdown menu
css" som giver mange resultater.

-Ove

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 21:21

"Jonas" <bonogo@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jeg er ved at lave en hjemmeside, til start har jeg brugt
> frontpage, men fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne bruge dette
> program så jeg kigger nærmere på html koderne selv.

Meget fornuftigt

> jeg har nu delt min side op i i frames en hovedside en menuside
> og en menuside der indtil videre er blank.

Nu hvor du er igang med at lave en side fra bunden af kan du ligeså godt
lave siden med nutidens redskaber fremfor at benytte forældet teknologi. De
problematiske frames er forældede og er på vej ud. Moderne design baserer
sig på html til at definere indholdet, mens designet skabes med css. For at
gøre vedligeholdelsen nem benytter man noget serverside til at inkludere
indhold på de forskellige sider.

Her nogle links som jeg tror du kan få gavn af:
http://hjemmesideskolen.dk
http://html-faq.dk
http://webdesign101.dk
og så html.dk - men den har du jo fundet

mit mål er når jeg
> holder musen over et punkt i menuen, skal der automatisk komme en
> liste frem i det tomme menufelt jeg har lavet.

Jeg er ikke helt med. Kan du forklare lidt nærmere? Et link til siden vil
være en god ide.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-06 22:25

Jonas wrote:
> ... til start har jeg brugt
> frontpage, men fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne bruge dette
> program så jeg kigger nærmere på html koderne selv.

God ide.

> jeg har nu delt min side op i i frames en hovedside en menuside
> og en menuside

Dårlig ide. Der er så mange ulemper forbundet med at bruge frames, at det er
et dårligt sted at starte:

http://html-faq.dk/2009.asp

Du kani stedet benytte ssi til at inkludere din menu på dine sider:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

> mit mål er når jeg
> holder musen over et punkt i menuen, skal der automatisk komme en
> liste frem i det tomme menufelt jeg har lavet.

Du kan sikkert bruge den menu, der er vist her:

http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/example4.html

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/