Browserspecifikke tags
Fra : Louis

Dato : 12-05-06 08:40

Hejsa,

Eks. Hvis et tag kun skal gælde for IE, så er koden:
<!--[if IE]> ... <![endif]-->
Findes der en liste over, hvordan man skriver til de andre browsere?

Louise

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-05-06 08:53

Louis ramte sit keyboard den 12-05-2006 09:40 og fik dette ud af det:
> Hejsa,
>
> Eks. Hvis et tag kun skal gælde for IE, så er koden:
> <!--[if IE]> ... <![endif]-->
> Findes der en liste over, hvordan man skriver til de andre browsere?

Du kan lave noget serverside, der kommer tæt på, men aldrig 100%.

Men er du ikke på vej i den forkerte retning ? Siderne bør designes, så
de kan ses af alle (nyere) browsere uden at lave krumspring i form af
browser-specifik kode.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Tom Kristensen

Dato : 12-05-06 09:44

Hej
her er et sted at starte

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css8

mvh. Tom

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Louis

Dato : 12-05-06 10:28

> Men er du ikke på vej i den forkerte retning ? Siderne bør designes, så de
> kan ses af alle (nyere) browsere uden at lave krumspring i form af
> browser-specifik kode.

Ja, det er sædvanligvis noget snavs, men ingen regel uden undtagelse...

Louise

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-06 20:00

Louis wrote:
> Hejsa,
>
> Eks. Hvis et tag kun skal gælde for IE, så er koden:
> <!--[if IE]> ... <![endif]-->
> Findes der en liste over, hvordan man skriver til de andre browsere?

Hvis du tænker på, hvordan man laver browserspecifik css, har Martin
Hintzmann lavet en glimragende oversigt her:

http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Louis

Dato : 12-05-06 22:26

> Hvis du tænker på, hvordan man laver browserspecifik css, har Martin
> Hintzmann lavet en glimragende oversigt her:
>
> http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/

Nææ, det er ikke css, jeg tænker på. Det er html-tag.

Internet Explorer skrives IE
Firefox skrives ??
Opera skrives ??
Osv.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-05-06 22:37

Louis skrev:

>Nææ, det er ikke css, jeg tænker på. Det er html-tag.

Der findes ikke noget tilsvarende for andre browsere.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Louis

Dato : 13-05-06 07:25

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke noget tilsvarende for andre browsere.

Så forstår jeg hvorfor jeg ikke har kunnet finde de oplysninger jeg søgte...