Centrering af overskrift
Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 03-05-06 10:05

Jeg kan ikke få overskriften på niveau <h1> centreret.
I .css har jeg skrevet:

h1 { font-family: Arial,Helvetica,Sans-Serif;
color: rgb(0, 0, 0);
font-style: normal;
font-weight: bold;
font-size: 18pt;
text-align: center
}

Men overskriften forbliver i venstre side.

<h3> som jeg har lavet magen til virker fint og højrestiller teksten:

h3 { font-family: Arial,Helvetica,Sans-Serif;
color: rgb(0, 0, 0);
font-size: 10pt;
font-weight: normal;
text-align: right
}

Man kan se hjemmesiden her: www.frejashundehus.dk

Torben R. Sørensen
--------------------------------------
Resten af .css filen er her:

body { margin: 0px;
padding: 0px;
background: rgb(0, 255, 255) none repeat scroll 0% 50%;
font-family: Arial,Helvetica,Sans-Serif;
font-size: 12pt;
font-weight: bold;
color: rgb(0, 0, 0);
}

[...]

h2 { font-family: Arial,Helvetica,Sans-Serif;
color: rgb(0, 0, 0);
font-style: normal;
font-weight: bold;
font-size: 18pt
}

[...]

h4 { font-family: Arial,Helvetica,Sans-Serif;
font-size: 12pt;
font-weight: 300
}

a {
text-decoration: none
}

a:link {
color: black
}
a:visited {
color: black
}

a:hover {
font-style: italic
}

img { border: medium none
}

#topbar { position: absolute;
top: 0px;
left: 0px;
color: rgb(255, 0, 0)
}

#menu { position: absolute;
top: 45px;
left: 5px;
width: 200px;
color: rgb(0, 0, 255)
}

#indhold { padding-top: 75px;
padding-left: 200px;
padding-right: 20px;
color: rgb(0, 0, 0)
}

#billede {
float:right;
width: 125 px
}

.flydestop {
clear: both
}

#helesiden {
width:800px;
margin:auto;
text-align:center
}

#page {
text-align:left;
}

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-06 10:19

Torben R. Sørensen skrev:

> Jeg kan ikke få overskriften på niveau <h1> centreret.

Det er fordi du har sat den indeni en <div id='topbar'> som får
absolut position.

--
Bertel

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 03-05-06 10:31

> Det er fordi du har sat den indeni en <div id='topbar'> som får
> absolut position.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Tak for det hurtige svar, kigger på det

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 03-05-06 10:36

> Det er fordi du har sat den indeni en <div id='topbar'> som får
> [...]

Tak Bertel,
Det løste det hele at fjerne den absolutte position. Det kunne jeg godt sige
mig selv, men så mig til sidst blind på koden.

Torben