style.zoom efterlader mærker fra billede
Fra : Hansen

Dato : 01-05-06 10:42

Hejsa

Jeg har en editor hvori det er muligt at placerer billeder, for derefter at
flytte rundt på dem. Jeg har nu indført noget zoom ved hjælp af style.zoom
men der sker det at hvis jeg zoomer ud og derefter flytter på et billede så
efterlader den streger når jeg flytter billedet nedad eller til højre. Til
venstre og opad er der ingen problemer. Det er ikke selve billedet der
efterlader spor, men de små markerings firkanter på siderne der gør det.

Problemer gør sig gældende i både IE og Firefox

Er der nogen der kender til dette problem og til hvordan man løser det?

/Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-05-06 12:47

Hansen skrev:

> Er der nogen der kender til dette problem og til hvordan man
> løser det?

Har du et link til en eksempelside?

Hvad er i øvrigt style.zoom?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 02-05-06 09:33

> Har du et link til en eksempelside?

Jeg regner med at få en server sat op i løbet af eftermiddagen, og så skal
jeg nok lige vende tilbage.

> Hvad er i øvrigt style.zoom?

http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/dhtml/refs/zoom.htm

/Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-05-06 09:48

Hansen skrev:

> Jeg regner med at få en server sat op i løbet af
> eftermiddagen, og så skal jeg nok lige vende tilbage.

Fint.

> http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/dhtml/refs/zo
> om.htm

Ah - en IE-only tingest. Zoom-egenskaben findes ikke i den
officielle css-standard, og er hverken understøttet af Opera eller
Firefox (og formentlig heller ikke af Safari).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 03-05-06 08:39

> Fint.

Så er den (efter lidt startvanskeligheder) oppe at køre :
http://86.52.19.88/WebApplication1/cs/Default.aspx

Når man trykker på Set HTML knappen, bliver der indsat et billede i
editoren. Hvis man så ændrer zoom til f.eks. 80% og derefter flytter
billedet, vil man se hvordan den efterlader et spor efter sig.

/Hansen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 03-05-06 20:56

Hansen wrote:

> [...]
> editoren. Hvis man så ændrer zoom til f.eks. 80% og derefter flytter
> billedet, vil man se hvordan den efterlader et spor efter sig.

Nej hvor elegant, man har erstattet højekliks menuen med noget jeg ikke har
brug for og koden der er brugt til at gøre det med er ulæselig. Der er ingen
grund til at gøre det nemt, når man kan gøre det håbløst.

I FF indsættes et stykke grafik som man intet kan gøre med og i Opera sker
der ikke en skid.

Hvad vil du bruge det til. hvis det ikke virker i tidens browsere?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:

Fra : Hansen

Dato : 04-05-06 09:33

> Hvad vil du bruge det til. hvis det ikke virker i tidens browsere?

Det er en bestilling hvor IE er kravet. Så at det ikke virker i andre
browsere gør ikke noget.