"Kryptering" af e-mail adresser?
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 13:29

Jeg lavede for et par år siden en hjemmeside, hvor der optrådte navne,
adresser og e-mail for bestyrelsesmedlemmer. Til kryptering af e-mail
adresserne brugte jeg er service på nettet, som vist var lavet at en pige i
Norge. Nu er der sket ændringer i bestyrelsen og der skal nye personer ind
og selvfølgelig skal de også beskyttes, men nu kan jeg ikke finde linket
blandt mine bogmærker. Er der nogen der kender siden/servicen, eller en
lignende jeg kan bruge?

Til orientering kommer koden eksempelvist til at se således ud:

/>[Telefonnummer] - <a href="kontakt-uj.html" title="E-mail"
   onmouseover="this.href='mai' + 'lto:' + 'sv%65%6E%62o' + '@' +
'%67%65t2%6Eet%2Ed%6B'"
   onfocus="this.href='mai' + 'lto:' + 'sv%65%6E%62o' + '@' +
'%67%65t2%6Eet%2Ed%6B'">
   E-mail
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-04-06 13:38

On 26-04-2006 14:28 Kurt Hansen wrote:
> Er der nogen der kender siden/servicen, eller en
> lignende jeg kan bruge?

Hvad med http://automaticlabs.com/products/enkoderform?

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Thomas H

Dato : 26-04-06 14:19

Nu er det godt nok ikke decideret 'kryptering' men hvis du bare skal
skjule adressen for spambots og lignende er

http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

helt god.

Fra : Holst

Dato : 26-04-06 14:26

Kurt Hansen wrote:

> [...]
>
> Til orientering kommer koden eksempelvist til at se således ud:

> />[Telefonnummer] - <a href="kontakt-uj.html" title="E-mail"

Umiddelbart er det jo bare en opbrydning i e-mail-adressen, hvor visse
af bogstaverne er erstattet med %65 og lignende, hvor %65 er et nummer
for de enkelte bogstaver. %65 = e.

Skriv bare mailto:sv%65%6E%62o i feltet i din browser, og op hopper din
mailklient med adressen 'svenbo', idet ovenstående jo kun var det, der
skal stå forud for &get2net.dk

Du kan sikkert selv hurtigt afkode det og kode noget lignende uden
nødvendigvis at finde den oprindelige hjemmeside, hvor du fik koden fra.

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-04-06 15:40

Kurt Hansen skrev:

> kryptering af e-mail-adresserne brugte jeg er service

Der er også
http://hjemmesideskolen.dk/services/adressekoder.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-04-06 09:59

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> wrote in

> [...]
> ikke finde linket blandt mine bogmærker. Er der nogen der kender
> siden/servicen, eller en lignende jeg kan bruge?

Jeg har lavet en dims lidt som de andre, der er lavet. Eneste forskel er at
den umiddelbart inkluderer mulighed for at putte en CSS-klasse med i den
slørede html.

http://dotnet.stocholm.dk/csharp/bluremail/bluremail.aspx

--
Jesper Stocholm