En tabel "uden om" CSS?
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 25-04-06 20:13

Kan jeg lave en tabel på en hjemmeside som ikke følger CSS filen som
resten af hjemmeside følger?

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-06 20:27

Daniel Nielsen skrev:

> Kan jeg lave en tabel på en hjemmeside som ikke følger CSS filen som
> resten af hjemmeside følger?

Nej, men det er heller ikke nødvendigt. Du kan sætte forskellige
klasser op i samme CSS-fil og så tildele én af dem til tabellen
og de andre til andre elementer.

CSS
..klasse1 { blablablablablabla }
..klasse2 { blablablablablabla }
..klasse3 { blablablablablabla }

HTML
blablablablablabla

blablablablablabla

osv.

--
Bertel

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 25-04-06 20:39

On 2006-04-25 21:27:24 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> said:

> Nej, men det er heller ikke nødvendigt. Du kan sætte forskellige
> klasser op i samme CSS-fil og så tildele én af dem til tabellen
> [...]

Okay takker.

Problemet er at jeg skal lave noget i et program til at lave
hjemmesider i og jeg har ingen forstand på CSS og kun ganske lidt på
html.

Jeg skal have indholdet af en tabel til at være skrevet i sort og med
en lille verdana.

Jeg har et felt i mit program der hedder custom CSS og jeg går ud fra
at jeg der kan skrive:

..eksempel (men hvad skal jeg skrive her?)

og så er det vel bare at skrive <div class='eksempel'> her forstår jeg
ikke lige hvad jeg skal skrive </div>

Jeg ved godt jeg at det er fuldstændig nevbie spørgsmål, men hvis man
ikke spørger lære man vel heller ikke så meget.

Jeg smider lige den kode ind som skal i html dokumentet:

<center><b><a
href="http://www.goldenthing.com/documents/61.html">Heltinderingen
r></center>
<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;action=addform">Join
a> |
<a
href="
http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;action=list">List

<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;id=22;action=prev">Pre
vious</a> |
<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;id=22;action=next">Nex
t</a> |
<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;action=rand">Random

<a
href="
http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;id=22;action=prev5">Pr
evious 5</a> |
<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;id=22;action=next5">Ne
xt 5</a> |
<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;id=22;action=sprev">Sk
ip Previous</a> |
<a
href="http://www.ringsurf.com/netring?ring=ambervoice;id=22;action=skip">Ski
p Next</a>

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-04-06 23:46

Daniel Nielsen skrev:

> og jeg har ingen forstand på CSS og kun ganske lidt på
> html.

Det får du ved at følge med i webdesign-grupperne et
stykke til - og læse alle de glimrende sider på dansk der
omhandler emnet.

> Jeg skal have indholdet af en tabel til at være skrevet i
> sort og med en lille verdana.

Jeg har lavet et par eksempler på
http://html-faq.dk/2006.asp

[Snip en masse kode]

Det er bedre at give et link til den side du har problemer
med, så kan alle se koden, og dermed give dig de rette
råd.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 26-04-06 02:28

On 2006-04-26 00:45:56 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> said:

> Det får du ved at følge med i webdesign-grupperne et
> stykke til - og læse alle de glimrende sider på dansk der
> omhandler emnet.

Jeg troede faktisk jeg kunne klare mig uden, men det kunne jeg ikke.
Det er rasende interessant og jo mere man ved jo mere vil man vide

> Jeg har lavet et par eksempler på
> http://html-faq.dk/2006.asp

Ovenstående side er jo guld værd!

> [Snip en masse kode]
>
> Det er bedre at give et link til den side du har problemer
> med, så kan alle se koden, og dermed give dig de rette
> råd.

Det vil jeg huske til næste gang.

Jeg takker jer for hurtig og præcis svar på mine problemer

Med håbet om fortsat god aften/nat/morgen

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen