Få tekst til at fylde mere end si
Fra : Martin

Dato : 25-04-06 14:55

Hejsa.

Jeg har en ENORM lang tekst, den tekst den SKAL gå udover siden, dvs så
der kommer vandret scrollbar.

Jeg har prøvet med: overflow:scroll men det virkede ikke.

Hvad skal jeg gøre?
Eller rettere, er det overhovedet muligt?

Lad vær med at spørge om det nu er en god idé osv, det er KUN til intern
brug, og der er intet grafisk eller noget, det er bare ren kode der skal
skrives der.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-04-06 15:29

Martin wrote:
> [...]
>
> Lad vær med at spørge om det nu er en god idé osv, det er KUN til intern
> brug, og der er intet grafisk eller noget, det er bare ren kode der skal

æt bredden på det element, der rummer teskten, til
det, den skal være. For eksempel p {width:300em;}.
Så skal du få rulleskakt, ska' du!

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Martin

Dato : 25-04-06 16:05

Jørgen Farum Jensen wrote:

> æt bredden på det element, der rummer teskten, til
> det, den skal være. For eksempel p {width:300em;}.
> Så skal du få rulleskakt, ska' du!

Jeg vil helst ikke have mere vandret scroll, end nødvendigt. Desværre
ved jeg ikke hvor lang teksten er, da den bliver genereret automatisk,
udfra noget kode.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-06 16:49

Martin skrev:

> Jeg vil helst ikke have mere vandret scroll, end nødvendigt. Desværre
> ved jeg ikke hvor lang teksten er, da den bliver genereret automatisk,
> udfra noget kode.

Kan du samle den op og beregne længden inden der skal genereres HTML?

Med PHP:

echo "<p style='width=".strlen($pickedup_text)."em'>$pickedup_text</p>";

Det er godt nok rigelig bredde, men ikke helt skørt (en m-bredde pr. bogstav).

--
Bertel

Fra : Rander

Dato : 25-04-06 17:52

Tue, 25 Apr 2006 15:55:00 +0200 brugte Martin 13 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.webdesign.html:

>Jeg har prøvet med: overflow:scroll men det virkede ikke.

Har du prøvet med <pre>Meget lang tekst</pre>?
http://rander.dk (finally up again!)

1. bud lyder: Du må ikke have andre guder. Men det er altså først i morgen kl. 8.05. (DR)