Fjern ramme ved mouseover?
Fra : Martin Ploug

Dato : 25-04-06 10:15

Hej

Jeg sidder og arbejder med noget Flash, som er indsat i HTML vha.
tag'et
object.

Problemet er, at når man fører curosren henover Flash'en, så kommer
der en ramme
- det sker vist kun i Windows XP. Flash'en bliver først aktiv, når man
klikker rammen væk.

Kan man skrive noget i koden for at undgå, at rammen overhovedet
kommer, når man fører cursoren
henover flash'en - f.eks. noget onfocus eller onmouseover?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-06 10:22

Martin Ploug skrev:

> Problemet er, at når man fører curosren henover Flash'en, så kommer
> der en ramme

Jeg har ikke arbejdet med hverken Flash eller <object>, men prøv
evt. følgende:

<object style='border: none'>

(eller tilsvarende på et andet tag).

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-04-06 10:30

><object style='border: none'>
>
>(eller tilsvarende på et andet tag).

Tak, men det løser desværre ikke problemet.

Det er en stiblet ikke-permanent ramme, der kommer ved mouseover.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-06 11:09

Martin Ploug skrev:

> Tak, men det løser desværre ikke problemet.
>
> Det er en stiblet ikke-permanent ramme, der kommer ved mouseover.

Det er IE's aktiveringsramme du ser - og den kan ikke fjernes med
css. Se andet svar i tråden vedr. en mulighed med javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-04-06 11:26

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 25-04-2006 12:09 og fik
dette ud af det:

> Det er IE's aktiveringsramme du ser - og den kan ikke fjernes med
> css. Se andet svar i tråden vedr. en mulighed med javascript.

Hvordan er det meningen det skal virke i IE ?

Jeg har nogle sider med en flash-intro som laver samme nummer.
Når man klikker forsvinder rammen bare.

Samme 'problem' med mediaplayer. Der skal man også lige klikke først,
inden man kan bruge funktionerne på mediaplayeren (altså indsat på en
side). Hvad er meningen med det ? Afspilleren kører fint uden man
klikker. Man kan bare ikke skru op/net eller stoppe/starte.

Se evt. www.nicolaidamgaard.dk/music.htm

--
Benny Nissen
Stop underskriftsindsamlinger: www.stop.underskrifter.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-06 11:44

Benny Nissen skrev:

> Hvordan er det meningen det skal virke i IE ?

Hvis du mener hvordan aktiveringen skal virke i IE, er det
forholdsvist simpelt.

Objekter der inkluderes på siden (flash, wma, java o.l.) skal nu
"aktiveres" med et museklik før de kan reagere normalt på museklik.
Det forhindrer ikke afspilningen af fx en flash- eller wma-fil -
det betyder bare at før man kan interagere med objektet, skal man
klikke en ekstra gang.

Meningen med javascriptet - og lignende løsninger - er at få
browseren til at udføre aktiveringen af sig selv.

> Jeg har nogle sider med en flash-intro som laver samme nummer.
> Når man klikker forsvinder rammen bare.

Hvis du har flash-filer der skal reagere på et museklik, vil du
opleve forskellen.

> Samme 'problem' med mediaplayer. Der skal man også lige klikke
> først, inden man kan bruge funktionerne på mediaplayeren
> (altså indsat på en side). Hvad er meningen med det ?

Det er en tabt patentsag der er årsag til bøvlet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-04-06 11:58

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 25-04-2006 12:43 og fik
dette ud af det:

> [...]
> Det forhindrer ikke afspilningen af fx en flash- eller wma-fil -
> det betyder bare at før man kan interagere med objektet, skal man

[snip]

> Det er en tabt patentsag der er årsag til bøvlet.

Nåe, det er bare sådan noget pjat der driller. Tak for svaret.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-06 10:26

slet M1N71 skrev:

> Problemet er, at når man fører curosren henover Flash'en, så
> kommer der en ramme
> - det sker vist kun i Windows XP.

Det er en opdatering til IE der fremprovokerer aktiveringsrammen.

Hvis du kigger lidt tilbage i gruppen (eller måske i søstergruppen
dk.edb.internet.webdesign), er der flere tråde vedr. aktivering i
IE.

> Kan man skrive noget i koden for at undgå, at rammen
> overhovedet kommer, når man fører cursoren
> henover flash'en - f.eks. noget onfocus eller onmouseover?

Jeg har lavet et javascript der kan løse flash-problemet her:
<http://gyros.dk/usenet/html/aktivering.shtml>.

Macromedia har også frigivet udvidelse til Flash-programmet der kan
omgå problemet.

NB: Dit indlæg er dukket op tre gange - prøv at tjekke om indlægget
når frem før du sender igen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-04-06 11:39

> [...]
>Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
>nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og

Hej igen

Mange tak for jeres svar.

Jeg har nu også selv fundet nogle artikler, som måske kan hjælpe mig:

http://www.eksperten.dk/spm/703511

http://blog.deconcept.com/swfobject/

http://blog.deconcept.com/flashobject/

Jeg skal beklage, at jeg er kommet til at poste det samme indlæg flere
gange
- kom til at klikke på send flere gange.

Med venlig hilsen
Martin