Firefox og <noscript>
Fra : J Christensen

Dato : 24-04-06 21:26

Jeg opdagede til min rædsel i dag, at <noscript>-tekster vises, når
man udskriver fra Firefox (version 1.5.0.2) - endda som ren, ufortolket
html!

Det sker også, hvis man giver teksten en div med display:none i
udskrifts-css'en.

Så hvordan gør man lige, når man af hensyn til en javascript-menu
har en noscript-tekst med henvisning til sin sitemap?

Den hurtige løsning var at fjerne noscript'en, men det er jo "lissom"
ikke særlig brugervenligt.

Mvh.
Janni Christensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-04-06 22:51

J Christensen ramte sit keyboard den 24-04-2006 22:26 og fik dette ud af
det:
> Jeg opdagede til min rædsel i dag, at <noscript>-tekster vises, når
> man udskriver fra Firefox (version 1.5.0.2) - endda som ren, ufortolket
> html!

Har du ikke lige et link til en side med <noscript> så jeg også kan
prøve at lege med det ? (gider ikke selv finde en lige nu

--
Benny Nissen
Stop underskriftsindsamlinger: www.stop.underskrifter.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-06 09:37

J Christensen skrev:

> Prøv med indeværende side

Hvilken side?

Mener du groups.google.dk ? (du skriver i en nyhedsgruppe der kan
læses fra mange forskellige servere, og som af mange læses i et
newsprogram - ikke i en browser).

> I starten af siden er der i udskriftsvisning en css-erklæring
> i en noscript-tekst.

Jeg kan godt se problemet på
<http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-04-06 10:42

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 25-04-2006 10:37 og fik
dette ud af det:

> Jeg kan godt se problemet på
> <http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html>

Ja, det kan jeg også godt, men resten af koden er da også noget værre
rod. Ingen doc-type, forældede language-attributter på javascript o.s.v.

Fra : J Christensen

Dato : 25-04-06 09:27

Fra : J Christensen

Dato : 25-04-06 18:55

> [...]
>
> Mener du groups.google.dk ? (du skriver i en nyhedsgruppe der kan
> læses fra mange forskellige servere, og som af mange læses i et

Ups, ja undskyld - det var en smutter: jeg mener i google groups (jeg
kan ikke få en nyhedslæser til at virke på arbejde pga. opsætning,
firewall og andre forhindringer, så jeg må bruge google-grupperne).

Har du også en løsning på problemet? Jeg mener, det må være noget
nyt, for godt nok plejer jeg ikke at checke alle mine sider i udskrift,
men en tekst som den, jeg plejer at have på alle mine sider i
forbindelse med mine javascriptmenuer, synes jeg da ikke, jeg vil have
kunnet undgå at se, da den stod øverst på siden.

Der er rigtig rigtig mange sider, der pludselig har det problem, kan
jeg se ved at små-google lidt; noscript bruges åbenbart til mange
sjove ting, men nu bliver de meget synlige.

Mvh.
Janni Christensen

Fra : J Christensen

Dato : 25-04-06 19:00

Benny Nissen skrev:

> Ja, det kan jeg også godt, men resten af koden er da også noget værre
> rod. Ingen doc-type, forældede language-attributter på javascript o.s..v.

> [...]

Ja, men sidens programmeringsmæssige lødighed har ikke umiddelbart
noget med problemet at gøre. Jeg skriver selv pæn og ordentlig
håndkode (Stones webwriter).

Mvh.
Janni Christensen