En PHP kode i en HTML side?
Fra : Pelle Allsop Krog

Dato : 24-04-06 14:28

Hej.
Jeg er ved at oprette cutenews til min side, og jeg har skrevet
alle siderne i HTML. Er det muligt at indsætte en PHP kode i en
HTML side, så både PHP og HTML virker i samme side ?

Mvh. Pelle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-06 15:01

Pelle Allsop Krog skrev:

> Jeg er ved at oprette cutenews til min side, og jeg har skrevet
> alle siderne i HTML. Er det muligt at indsætte en PHP kode i en
> HTML side, så både PHP og HTML virker i samme side ?

Ja, hvis du giver den efternavnet .php (og din udbyder har PHP
kørende på systemet).

I en ellers normal HTML-side kan du så skrive:
<?
En masse php-kode ...
?>

eller
   <? Lidt mindre php-kode ... ?>

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-06 16:52

Den 24-04-06 16.00 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> I en ellers normal HTML-side kan du så skrive:
> <?
> En masse php-kode ...
> ?>

Nogle serveropsætninger kræver:
<?php
En masse php-kode ...
?>

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-04-06 15:32

Pelle Allsop Krog wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> alle siderne i HTML. Er det muligt at indsætte en PHP kode i en
> HTML side, så både PHP og HTML virker i samme side ?

Det kan du godt, du skal bare være sikker på at du kan køre PHP
på den server hvor din side ligger, og derudover så skal siden
have "efternavnet" PHP = minside.php istedet for minside.htm

PerR

Fra : Thomas Jari

Dato : 24-04-06 16:21

On 24 Apr 2006 14:32:12 GMT, Per Rasmussen <jeg@skalgivedig.dk> wrote:

>Det kan du godt, du skal bare være sikker på at du kan køre PHP
>på den server hvor din side ligger, og derudover så skal siden
>have "efternavnet" PHP = minside.php istedet for minside.htm

Eller hvis du har adgang til .htaccess, kan du sørge for at serveren
læser html filer som php.

Kan klares med denne linie:

AddType application/x-httpd-php .html

--