Upload af MS Office-filer?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 23-04-06 19:31

Fra tid til anden har jeg behov for at oplægge sådanne filer, normalt
'Word', men i går også en enkelt 'Excel'.
Det volder imidlertid ofte problemer, når sådanne filer skal
åbnes/hentes:
For Excel-filens vedkommende spørger web-serveren først om brugerID +
adgangskode, dernæst oplyser den, at filen er i 'forkert' format - eller
beskadiget. Hvis man fremturer, tilbyder den til sidst, at filen kan
downloades - men det fleste brugere har sikkert mistet tålmodigheden
noget før! :)
Jeg er ofte i tvivl om. hvorvidt der skal uploades i ASCII- eller i
binært format - kan det have betydning her?
I 'åbningsvinduet' til web-serveren ses (også) en mappe, der hedder
'public_ftp', men som jeg ikke helt ved, 'hvad er til' (uploader normalt
til 'public_html'). Jeg prøvede at placere Excel-filen i 'public_ftp',
men kan ikke finde ud af at tilgå den - og ved heller ikke, om det
overhovedet har nogen gang på jorden??

--
(fjern slet fra mail-adr.)
med venlig hilsen,

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-04-06 18:52

Hans Henrik Hansen ramte sit keyboard den 23-04-2006 20:30 og fik dette
ud af det:
> [...]
> beskadiget. Hvis man fremturer, tilbyder den til sidst, at filen kan
> downloades - men det fleste brugere har sikkert mistet tålmodigheden

Gem dem som .zip-filer. Så kan alle downloade dem.

> [...]
> til 'public_html'). Jeg prøvede at placere Excel-filen i 'public_ftp',
> men kan ikke finde ud af at tilgå den - og ved heller ikke, om det

Måske kan du fange siderne på ftp.domain.tld, men der skal sikkert
bruges brugernavn og adgangskode (samme som du uploader med), så det er
ikke nogen god idé.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk