Html Menu med uden menu code
Fra : PoulPc

Dato : 23-04-06 10:54

Hej Alle

jeg er en noobe med html, jeg fåstår det ikke, så vis nogen har en htmlcode
til en menu med under menu jeg kan copier og sæt ind, ville det være mig en
stor hjælp

så kan jeg selv ratte den til

plz help

--
Med Venlig Hilsen
Poul

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-06 14:01

PoulPc wrote:
> [...]
> til en menu med under menu jeg kan copier og sæt ind, ville det være mig en

Her er en side du uden videre kan kopiere

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks06.html

Husk også at downloade
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/csshover.htc

Hvis du med "noobe" mener "newbie" kan det godt
være, det forekommer dig lidt uoverskueligt. Men du skal
jo starte et sted med at lære HTL og CSS.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : PoulPc

Dato : 23-04-06 17:54

Hej Jørgen

grunden til at jeg skriver som jeg gør er at jeg ikke er så god til og læse

oki ccshover.htc øh hvad kan jeg bruge den til, og text du linket til
<!--[if IE]>
body {behavior: url(csshover.htc);}
<![endif]-->

??? fåstår jeg ikke noget af, sorry Newbie med stor N

oki, du ved jo heller ikke hvad jeg kan og ikke kan, ved og kopier sæt ind,
har jeg bygget denne hjemmeside på
www.RC-Video.dk

--
Med Venlig Hilsen
Poul

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-06 21:57

PoulPc wrote:

> [...]
> body {behavior: url(csshover.htc);}
> <![endif]-->

> ??? fåstår jeg ikke noget af, sorry Newbie med stor N

Dete r en metode til at indsætte et ekstra stylesheet,
som kun Internet Explorer forstår. Foldeud-effekten
virker kun i den browser, hvis man bruger dem egenskab,
der hedder behavior.

> oki, du ved jo heller ikke hvad jeg kan og ikke kan, ved og kopier sæt ind,
> har jeg bygget denne hjemmeside på
> www.RC-Video.dk

Det er meget godt, men du kommer ikke meget videre,
hvis du blot nøjes med at kopiere. Du er bødt til at
prøve at sætte dig ind i, hvad de forskellige
HTML-markører betyder, og hvad de gør, ligesom
det er nødvendigt at sætte sig ind i, hvordan
elementerne formgives ved hjælp af stylesheet
formregler.

Kopiering er godt, men kun hvis man derved lærer
noget om emnet, for eksempel ved at rette det til,
som man kopierer.

Et godt sted at begynde vile i dit tilfælde være
at validere din side. Der er ganske mange fejl,
og du kan hverken kommen videre eller få nytte
af de råd du kan få her i gruppen, før du
har rettet dem.

http://validator.w3.org

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : PoulPc

Dato : 23-04-06 23:46

Hej igen

det er forstort et arbede, alt det fixer jeg ikke, prøvet lige et par ting
men jeg må sige det kræver noget tid, som jeg ikke vil bruge bare for og få
en menu med under menu,så helle lave en html exter

Tak for Hjælpen