Problemer med skalerende design
Fra : Henny

Dato : 22-04-06 08:55

I lang tid har jeg konsekvent designet i en fast bredde på 750px, men nu er
jeg ved at være træt af at køre i den skure. I stedet har jeg villet lave
noget, der automatisk tilpasser sig browservinduet. Der er en topmenu, som
jeg gerne vil have til at blive på samme linje, uanset hvordan man ændrer
størrelsen på vinduet, også selv om det evt. betyder at man ikke længere kan
læse, hvad der står på menuknapperne. Det virker godt nok i Firefox, men i
IE hopper menupunkterne ned i næste linje, når man laver vinduet mindre, og
så tilter designet helt. Hvad kan jeg gøre?

http://morfema.dk/port/

Mvh.

Henny

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 13:32

"Henny" <henny@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>men i IE hopper menupunkterne ned i næste linje, når man laver vinduet
>mindre, og så tilter designet helt. Hvad kan jeg gøre?

Hvor smart er det lige med et skalerbart design, hvis man ikke kan klikke på
punkterne i menuen uden at skulle scrolle alligevel? Jeg ville sørge for
menuen kunne være der ved 800x600 og affinde mig med den ombrydes ved
smallere vinduer. Det samme sker iøvrigt på min egen side når vinduet bliver
for smalt. Måske ikke så pænt, men mere brugervenligt end at brugeren skal
scrolle efter menupunkterne.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Henny

Dato : 22-04-06 15:41

"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver for smalt. Måske ikke så pænt, men mere brugervenligt end at
> brugeren skal scrolle efter menupunkterne.

Det kan der selvfølgelig være noget om. Din side ser nu ikke så "rodet" ud,
når menupunkterne ombrydes, som min gør.

Mvh.

Henny

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 16:42

"Henny" <henny@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan der selvfølgelig være noget om. Din side ser nu ikke så "rodet"
> ud, når menupunkterne ombrydes, som min gør.

Ja det kan selvfølgelig godt være rigtigt. Ser ikke andre holdbare løsninger
end at finde sig i ombrydningen, hvis man altså absolut vil have
horinsontale menuer Noget af det samme sker på http://dkblind.dk - her
er ombrydningen heller ikke særlig vellykket, da menupunkterne delvist
overlapper. Det havde ellers høj prioritet at få det rettet, men ser ikke ud
til det sker - webbureauet har nok fået deres penge