Problemer med Stone's WebWriter - program~
Fra : Mariann Juhl

Dato : 21-04-06 11:20

Hejsa medwebbere

Håber jeg er kommet til det rette forum.

Jeg har lige 'opdaget' Stones WEbWriter, hvilket går ud over både
kæreste og nattesøvn Men desværre får jeg en fejlmeddelse, når jeg
forsøger at trykke på "opret billedkort". Kan det mon hænge sammen
med, at jeg heller ikke kan benytte Grafisk Editor? Når jeg har
forsøgt på det, lukker programmet ned uden varsel, og derfor har jeg
vinget det fra under "brugerflade".

Jeg har skrevet til Stone's WebWriter, men de kunne ikke hjælpe. Er
der nogen, der ved, hvad jeg kan gøre for at løse problemet? Jeg
bruger iøvrigt Microsoft Windows XP.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Mariann

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-06 12:19

Mariann Juhl skrev:

> Håber jeg er kommet til det rette forum.

Det er du.

> Jeg har lige 'opdaget' Stones WEbWriter, hvilket går ud over både
> kæreste og nattesøvn Men desværre får jeg en fejlmeddelse, når jeg
> forsøger at trykke på "opret billedkort".

Jeg har aldrig brugt det før, men gennemgik lige en oprettelse
(der sikkert ikke var brugbar - jeg fortsatte selv om der kom en
advarsel om at noget ikke var ordnet). Der blev indsat nogle
linjer i dokumentet, og det så ud til at være rigtigt nok.

> Kan det mon hænge sammen med, at jeg heller ikke kan benytte
> Grafisk Editor?

Nej, for den har jeg aldrig brugt.

> Når jeg har forsøgt på det, lukker programmet ned uden varsel,
> og derfor har jeg vinget det fra under "brugerflade".

Lukker det ned når du bare vil aktivere menupunktet, eller sker
det senere midt i redigeringen?

--
Bertel

Fra : Mariann Juhl

Dato : 21-04-06 13:30

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev:

>Det er du.

Det er ihvertfald en god start

>Nej, for den har jeg aldrig brugt.

Er du med på, at jeg mener det lille ikon, der hedder Grafisk Editor i
SWW?

>Lukker det ned når du bare vil
>aktivere menupunktet, eller sker
>det senere midt i redigeringen?

Programmet lukker omgående ned, når jeg forsøger at bruge Grafisk
Editor. Alt bliver lukket - uden at blive gemt Har fået at vide
af 'en kender', at der er tale om en uløselig programfejl...men det
kan da ikke passe. Har lige købt et lille hæfte "Hjemmeside på en
weekend - med Stone's WebWriter 4,0", og forfatteren henviser hele
tiden til Grafisk Editor og bruger den konstant. Heldigvis får
jeg 'kun' en fejlmeddelse, når jeg forsøger at trykke på "opret
billedkort", men er ærgerlig over ikke at kunne bruge programmets
fulde
potentiale.

Med venlig hilsen

Mariann

Fra : Jørgen Müller

Dato : 21-04-06 13:50

Mariann skrev:
> Men desværre får jeg en fejlmeddelse, når jeg
>forsøger at trykke på "opret billedkort".

Fra www.webwirter.dk Tips & Faq
Fejl ved benyttelse af grafisk editor
Spørgsmål:
Jeg får en fejlbesked, "En sådan grænseflade understøttes ikke", når jeg
forsøger at åbne den grafiske editor.
Svar:
WebWriters grafiske editor er en indkapsling af et Microsoft-modul, som
følger med Windows. Installerer man en Microsoft-opdatering, KB 891781, fra
februar 2005, får man denne fejl. Hvis du afinstallerer opdateringen (det
gøres fra Windows Kontrolpanel), virker den grafiske editor igen.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Jørgen Müller

Dato : 21-04-06 14:09

Jeg skrev:
>Microsoft-opdatering, KB 891781

har lige kontrolleret det og den opgradering
ligger på min maskine, men billedkort editoren
virker alligevel, så det er nok ikke problemet?

Men Steen skriver, at billedkort editoren er baseret
på en grafisk komponent fra Microsoft, som skal være
installeret, svjh Paint, og den har jeg installeret.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Mariann Juhl

Dato : 21-04-06 16:25

Hej Jørgen

Tak for dit svar. Jeg havde godt set afsnittet inde på Steens
egen side, men, som du også har fundet frem til, er der tale om
to forskellige problemer. Min dejlige kæreste har undersøgt
sagen og været i kontakt med en IT-ekspert, som fortalte, at
problemet opstår i Windows XP. Tror jeg vil prøve at installere
98 en af dagene og se om det løser problemet

En HELT anden ting er, at jeg har leget lidt med
baggrundsfarverne og har sat den til at være brunlig. Men når
jeg så indsætter et objekt, der skal være et link, kommer der en
irriterende hvid kant rundt om objektet - fx knapper eller mit
hjemmelavede grafiske logo. Siderne linker fint sammen, men ved
du, eller andre, hvordan man slipper af med kanten?

Med venlig hilsen
Mariann

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-04-06 20:13

Hej Jørgen og Mariann!
"Jørgen Müller" <hundige@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra februar 2005, får man denne fejl. Hvis du afinstallerer opdateringen
> (det gøres fra Windows Kontrolpanel), virker den grafiske editor igen.

Jeg havde (opdagede jeg efter, at jeg havde læst denne tråd!) samme problem,
som Mariann, men ikke længere...
Jeg prøvede at afinstallere omtalte Microsoft opdatering, og det virkede!
Kører WinXP...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Mariann Juhl

Dato : 23-04-06 17:36

Hej Dennis

OK...jamen det er da et forsøg værd! Tak for dit svar!

Med venlig hilsen

Mariann