Nested div med scroll-bar
Fra : SBK

Dato : 20-04-06 19:32

Er der nogen der kan forklarer mig hvorfor der ikke kommer
scroll-bar på den nestede div i nedenstående eksempel?
Jeg ønsker at have en nested div som popper frem når man klikker
på Kenzo eller Teater og med en scroll-bar på tværs, som man kan
scrolle på uden at topnavigationen rykker med. Ønsker helst ikke
at bruge frames eller iframes, men det er muligvis en løsning.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Eksemplet kan ses her:
http://www.andreasemenius.com/simon/test7.html
På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-04-06 20:29

SBK skrev:

> Er der nogen der kan forklarer mig hvorfor der ikke kommer
> scroll-bar på den nestede div i nedenstående eksempel?

Start med at validere din side - der er fejl i såvel html- som css-
koden.

Se hvordan og hvorfor her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SBK

Dato : 20-04-06 20:53

> Start med at validere din side - der er fejl i såvel html- som css-
> koden.

Nu validerer den:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Det virker som det skal - men kun når der ikke defineret doctype.
Hvordan kan det være?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-04-06 12:26

SBK skrev:

> Nu validerer den:

Hm - jeg får 19 fejl her:

<http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.andreasemenius.com%2Fsimon%2Ftest7.html>

> Det virker som det skal - men kun når der ikke defineret
> doctype. Hvordan kan det være?

Det er givetvis et udslag af doctypekontakten.
Tag et kig her: <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>.

NB: Din side mangler også et billede -
<http://www.andreasemenius.com/simon/images/buttons/1_1.png>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-06 21:44

SBK wrote:

> [...]
> på Kenzo eller Teater og med en scroll-bar på tværs, som man kan
> scrolle på uden at topnavigationen rykker med.

Designet er IMHO meget dårligt gennemtænkt. Selv om jeg har en forbindelse
på 512Kb/s tager det et helt minut at hente siden.

De fleste computerejere i dag har en mus med hjul til lodret scroll. men din
side er designet til et meget langt vandret scroll.

Det er slet ikke brugervenligt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/