Menu problem
Fra : EnjoyNews

Dato : 13-04-06 10:01

Hej alle sammen.

Jeg har haft lidt problemer på min hjemmeside www.sikkenfest.dk og har nu
endelig fået skiftet server, og det ser ud til at virker.

I forbindelse med skiftet har jeg lavet min side om fra frames til en nyere
side med styleshett osv.

Men det lader til at nogle har problemer på siden.

Når jeg ser min menu her på mine computere går menu'en helt ned til bunden
af siden. Hvis tekstindholdet er langt, stopper den dog når man scroll, men
det har jeg gang i..
Menu indholdet slutter med links, en sidst opdateret dato, og et chart og
nope logo.

Men jeg har hørt at nogle ser det sådan at den stopper lige efter 60'er
musik både med indhold og baggrundbilledet.

Så hvordan ser det ud hos jer. ??

Derudover er der en lidt mystisk ting, nemlig at menu'en ikke virker i
FireFox.
Det hele står der men link'ene virker ikke. Det er bare almindelig tekst man
ikke kan trykke på.

Hele menu'en ligger i en div der hedder .menu og hvis jeg ligger det udenfor
denne virker det, men jeg kan ikke rigtig se hvad der skulle være galt med
denne .menu

ul {margin: 0; padding: 0;}

li {list-style: none;
margin-top: 12px;
padding: 0;}

li.space {margin-top: 37px;}

..menu {background: url(Grafik/BaggrundMenu.jpg);
position: relative;
top: 0px;
left: 0px;
float: left;
width: 190px;
height: 100%;
padding-left: 10px;
padding-top: 0px;
font-size: 16px;
font-weight: bold;
overflow: hidden;}

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 10:54

EnjoyNews skriblede bla:

> Men det lader til at nogle har problemer på siden.

Start med at valider siden.
Det er altid optimalt for at kunne finde fejl i koden
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.sikkenfest.dk%2FSF%2F
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : EnjoyNews

Dato : 15-04-06 15:10

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> EnjoyNews skriblede bla:

> Start med at valider siden.
> Det er altid optimalt for at kunne finde fejl i koden
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.sikkenfest.dk%2FSF%2F

Det er kun det javascript der ligger i starter der ikke gør igen testen.
Jeg har lavet en index2.php som henter en anden top.php uden javascriptet
www.sikkenfest.dk/SF/index2.php
og denne går igennem testen med glans

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-04-06 13:38

Hej!
"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udenfor
> denne virker det, men jeg kan ikke rigtig se hvad der skulle være galt med

[SNIP - kode]

Jeg har samme problem - bruger skærmstørrelse 800x600px - og jeg kan kun se
menuen til og med "60'er musik"...

Men jeg tror, at jeg har en løsning på dit problem:
Fjern det javascript, som du har imellem <head> og </head>, for jeg har en
stærk begrundet mistanke om, at det er det, som laver ravage.

I samme script definerer du en default skærm-størrelse på 800x800px - det
har jeg aldrig hørt om før - hvor køber man sådan en skærm?!?

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : EnjoyNews

Dato : 15-04-06 15:11

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I samme script definerer du en default skærm-størrelse på 800x800px - det
> har jeg aldrig hørt om før - hvor køber man sådan en skærm?!?

Det er et javascript jeg har fundet på nettet, og det går heller ikke
igennem valideringen.
Men nu har jeg fjernet det på www.sikkenfest.dk/SF/index2.php og den går
igennem testen nu.
Men menu'en vriker stadig ikke i FireFow.

Kan du se om menu'en stadig stopper under 60'er musik eller om det er bedre
nu uden javascript. ?

Fra : Dennis Munding

Dato : 15-04-06 17:06

Hej!
"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men menu'en vriker stadig ikke i FireFow.
>
> Kan du se om menu'en stadig stopper under 60'er musik eller om det er

Jeg kan mere end det - jeg har kopieret din forside og dit stylesheet, og
modificeret det, så det virker i både IE6.0, FF1.5 og Opera8.5 og validerer!

Det eneste jeg mangler nu, er en gyldig e-mail-adresse fra dig, så jeg kan
sende filerne til dig....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-06 23:37

Dennis Munding wrote:

> Det eneste jeg mangler nu, er en gyldig e-mail-adresse fra dig, så
> jeg kan sende filerne til dig....

Du kan vel zippe filerne og lægge dem ud på nettet til afhentning. Så lægger
du bare adressen her i gruppen til EnjoyNews

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : EnjoyNews

Dato : 17-04-06 11:18

> [...]
validerer!

> Det eneste jeg mangler nu, er en gyldig e-mail-adresse fra dig, så jeg kan

Hej Dennis

Ja så er jeg tilbage fra påsken.

Det lyder rigtig godt... Tusind tusind tak for hjælpen.

Er lidt spændt på at se hvad der er gal, da jeg ikke lige umiddelbart kan se
noget forkert i koderne.

Men du kan sende det til mig på denne mail.
mhemails snabeltingen yahoo dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-06 00:38

EnjoyNews wrote:
> Hej alle sammen.
>
> Jeg har haft lidt problemer på min hjemmeside www.sikkenfest.dk og
> har nu endelig fået skiftet server, og det ser ud til at virker.

Er du opmærksom på, at din menu kun virker i IE?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-06 01:36

Erik Ginnerskov skrev:

>Er du opmærksom på, at din menu kun virker i IE?

Det fremgår vel af spørgsmålet?

»Derudover er der en lidt mystisk ting, nemlig at menu'en ikke
virker i FireFox.«
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-06 01:42

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det fremgår vel af spørgsmålet?

Godnat, Knud. Jeg er vist ved at være skeløjet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/