film på hjemmeside
Fra : Kai

Dato : 07-04-06 16:10

Hej
Jeg går med tanker om at lægge et stykke film påp hjemmesiden. Det er
optaget med webcam, men nu kommer problemet.
Hvordan laver man koden så det bliver godt. Man må gerne kunne se den lige
når man kommer ind på siden men den må også gerne kunne startes/stoppes
På forhånd tak
Kaj

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 07-04-06 18:33

Kai skrev:
> Hvordan laver man koden så det bliver godt.

Det er ganske simpelt. Du laver bare et link til filmen. Så kan brugeren
selv bestemme hvad der skal gøres ved den:

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : Lasse Enø Jensen

Dato : 09-04-06 13:53

Christoffer Kjeldgaard Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
heey Christoffer, jeg har en lille HTML kode du kan bruge, den åbner madia
player på din hjemmeside, du kan se et eksempel her www.xn--enworld-r1a.dk

Du skal bare huske at Ændre stien til din film;9
(http://www.stien.til/din/film.wmv)

<object id="MediaPlayer" name="MediaPlayer"
classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."
width="384" height="288" >
<param name="Filename" value="http://www.stien.til/din/film.wmv">
<param name="AnimationAtStart" value="true">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
<param name="TransparentAtStart" value="false">
<param name="ShowControls" value="true">
<param name="PlayCount" value="true">
<embed width="320" height="285" src="downloadsnew/sub_14728.wmv"
controller=true autoplay=true playeveryframe=false
pluginspage="plugin.html">
</object>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 09-04-06 14:14

Lasse Enø Jensen skrev:
> heey Christoffer, jeg har en lille HTML kode du kan bruge, den åbner madia
> player på din hjemmeside

Det er nu ikke mig der skal vise film på en hjemmeside. I øvrigt finder
jeg ikke dit eksempel særlig brugbart. Hvad nu hvis brugeren foretrækker
at bruge et andet program end Media Player til at se film med? Derudover
er der det aspekt i det, at filmen vil åbne inde i selve hjemmesiden,
hvilket jeg synes er en dårlig ide. Brugeren bør have den fulde kontrol,
og derfor vil et simpelt link til filmen være bedst.

Desuden validerer dit eksempel ikke.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-04-06 17:39

Hej Christoffer!
"Christoffer Kjeldgaard Petersen" <spam@ingen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket jeg synes er en dårlig ide. Brugeren bør have den fulde kontrol,
> og derfor vil et simpelt link til filmen være bedst.

Det er jo selvfølgelig individuelt, hvad man helst vil.

> Desuden validerer dit eksempel ikke.

Men det kan man få det til:

<object id="MediaPlayer" name="MediaPlayer"
classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."
style="width:480px;height:360px;">
<param name="Filename" value="http://www.sti-til-dit-videoklip.dk/fil.wmv"
/>
[...]

Validerer efter XHTML1.0-strict standarderne...
Og det virker: http://skovaa-munding.dk/videotest.php (min datter - der er
kun lyd til allersidst...)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 10-04-06 18:11

Dennis Munding skrev:
> Det er jo selvfølgelig individuelt, hvad man helst vil.

Det er jeg ikke enig i. Jeg synes ikke det er brugervenligt at integrere
en videoafspiller inde på selve hjemmesiden. Med mit eget program har
jeg fuldstændig kontrol over hvordan jeg vil se filmen, og er ikke
tvunget til at se filmen som webmasteren ønsker det. Desuden ser jeg
ingen grund til at skulle forsøge at indlejre filmen i sidens design,
når det er supernemt bare at lave et simpelt link.

> Men det kan man få det til:

[SNIP kode]

> Validerer efter XHTML1.0-strict standarderne...
> Og det virker: http://skovaa-munding.dk/videotest.php

Jeg kan nu ikke få det til at virke i hverken Firefox eller Opera.
Internet Explorer viser den derimod gerne.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-04-06 18:53

Hej Christoffer!
> [...]
> at skulle forsøge at indlejre filmen i sidens design, når det er supernemt

Individuelt er en ting - brugervenlig er en anden...
Jeg sagde ikke, at jeg synes om metoden, blot at vi er forskellige...

> Jeg kan nu ikke få det til at virke i hverken Firefox eller Opera.
> Internet Explorer viser den derimod gerne.

Doh! Havde jeg glemt i farten, og nu jeg tænker over det, så har jeg vist
afprøvet det før med samme resultat... :-/
Min fejl!