newline der er blevet postet forsvinder
Fra : hygum

Dato : 06-04-06 06:31

Når jeg taster enter i min textarea i et php dokument, så bliver de
godt nok gemt i databasen, men når posten vises igen på hjemmesiden,
er newlines forsvundet. Og hvis jeg indsætter nl2br så kommer disse
grimme ting jo med i databasen. Er der nogen, der har løst dette
generelle problem?

Fra : Thomas Jari

Dato : 06-04-06 08:06

On 5 Apr 2006 22:30:43 -0700, "hygum" <thomashygum@gmail.com> wrote:

> [...]
>er newlines forsvundet. Og hvis jeg indsætter nl2br så kommer disse
>grimme ting jo med i databasen. Er der nogen, der har løst dette

Kan du ikke bare skirve dem ud med nl2br?

--
Thomas Jari
http://thomas.weblogging.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-04-06 10:11

hygum ramte sit keyboard den 06-04-2006 07:30 og fik dette ud af det:
> Når jeg taster enter i min textarea i et php dokument, så bliver de
> godt nok gemt i databasen, men når posten vises igen på hjemmesiden,
> er newlines forsvundet.

Er du sikker på de er forsvundet ?

Prøv med

echo "<pre>";
echo $tekst_fra_database;
echo "</pre>";

Eller som Thomas skriver:

echo nl2br($tekst_fra_database);

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-06 10:20

hygum skrev:

> [...]
> nl2br så kommer disse grimme ting jo med i databasen. Er der
> nogen, der har løst dette generelle problem?

Det er nok mere oplagt at spørge i php-gruppen.
Generelt er teknikken at gemme linjeskift i databasen (som du også
når teksten udskrives igen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen