Baggrundsfarve og iframe...
Fra : Magnus

Dato : 04-04-06 19:52

Jeg vil benytte <iframe> til et billedgalleri som viser billederne
enkeltvist således at den øvrige grafik på siden kun skal hentes en gang og
ikke hver gang man skal vise et nyt billed.

Det ser bare ikke godt ud at der kommer en hel hvid skærm frem indtil
billed.asp er hentet. Kan man ikke sætte <iframe> til en bestemt
baggrundsfarve indtil billed.asp er hentet med i dette tilfælde den samme
farve så man undgå sådan et stort hvidt "lærred" mellem man bladre gennem
billederne?

<iframe width="800" height="600" marginheight="0" marginwidth="0" border="0"
frameborder="0" name="billed" scrolling="auto" src="billed.asp">

</iframe>

/Magnus

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-04-06 19:56

Magnus ramte sit keyboard den 04-04-2006 20:51 og fik dette ud af det:
> Jeg vil benytte <iframe> til et billedgalleri som viser billederne
> enkeltvist således at den øvrige grafik på siden kun skal hentes en gang og
> ikke hver gang man skal vise et nyt billed.

Det bliver heller ikke hentet hver gang, selv om du bruger en 'normal'
side uden frames. Det ligger i browserens cache.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Magnus

Dato : 04-04-06 20:05

> Det bliver heller ikke hentet hver gang, selv om du bruger en 'normal'
> side uden frames. Det ligger i browserens cache.

Vil det idag være i orden at lave et fotoalbum som henter hele siden + et
nyt billed på 600x600 pixles hver gang og sætte et næste/forrige link på de
enkelte sider.

Dette var jo dårlig webdesign for år tilbage fordi her tænkte man som
webdesigner ikke på dem med et 28k modem som skulle vente en evighed på de
ca. 0,15 MB er den tid ovre for jeg ville også helst undgå frames og lave en
"hel" side til hvert billed?

/Magnus

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-04-06 20:09

Magnus ramte sit keyboard den 04-04-2006 21:05 og fik dette ud af det:

> Vil det idag være i orden at lave et fotoalbum som henter hele siden + et
> nyt billed på 600x600 pixles hver gang og sætte et næste/forrige link på de
> enkelte sider.

Hvis resten af siden ikke fylder for meget og skifter indhold på hver
side, er det helt ok.
Altså: Hvis det er samme grafik der bruges på alle siderne bliver det
kun hentet første gang, og derefter hentet fra harddisken til de
efterfølgende sider.

Så svaret er ja. Du må gerne lave en hel side til hvert billede.

For din egen skyld skal du måske kigge på noget server-side-include til
menu'er, grafik o.s.v. Det gør det lettere for dig at vedlige holde sitet.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk