Et bedre fotogalleri
Fra : Søren Petersen

Dato : 08-05-06 09:40

Ville gerne lave et fotogalleri - hvor man kan se miniature
billederne - ved at klikke på et af disse - vises billedet - man
har på siden med det viste billede nu mulighed for at klikke til
næste billede eller forrige uden at skulle lukke det viste -
nogle der har en ide om dette

med venlig hilsen

Søren Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 08-05-06 20:16

Jeg ville lave det i Adobo photoshop, der er der en automatisk funktion, der
kan damme et galleri med netop disse egenskaber
Mvh John

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 08-05-06 20:53

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville lave det i Adobo photoshop, der er der en automatisk funktion,
der
> kan damme et galleri med netop disse egenskaber
> Mvh John

Ja, undskyld jeg spø'r - det er jo det forkerte forum, men hvor/hvordan i
Photoshop? Er ellers "rimeligt" med i photoshop, men denne funktion kender
jeg ikke. Vil være glad for et par hint

Men iøvrigt kan man lave det forespurgte galleri med Picasa - Googles gratis
fotoindekseringsprogram.

Mvh Charlotte

Den har indtil videre sparet mig for at få 17962 spam-mails.

Fra : Søren Petersen

Dato : 09-05-06 10:17

Charlotte Eglin wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> fotoindekseringsprogram.
>
> Mvh Charlotte

> Den har indtil videre sparet mig for at få 17962 spam-mails.

Tak for hjælpen begge
Picasa ser rigtig spændende ud, men kan det laves så man henter det på min
hjemmeside, og ikke et sted på nettet? -Har ikke haft så meget tid til at rode
med Picasa endnu, men inden jeg bruger en masse kræfter på det, for ønsket er
at det ses på min side.
Glæder mig til at få svar.

mvh søren

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 10-05-06 22:42

> Tak for hjælpen begge
> Picasa ser rigtig spændende ud, men kan det laves så man henter det på min
> hjemmeside, og ikke et sted på nettet?

Hej Søren

Ja, det er faktisk "pærelet".

Man plukker de billeder ud man vil have på siden, går i menuen "Mappe" og
vælger Udgiv som webside - så får du valgmuligheder med eksempler - f.eks.
om billederne i stor størrelse skal åbne på sider for sig og med sort, grå
eller hvid baggrund, eller om de skal åbne på samme side som de små
thumbnails, så man kan "bladre" frem og tilbage. Tilsidst vælger man så bare
hvor siderne skal gemmes, og så er det bare om at uploade.

Programmet ligger iøvrigt på DVD'en fra det sidste blad Komputer for Alle
(nr. 7), men kan også downloades gratis.

Venlig hilsen
Charlotte

Den har indtil videre sparet mig for at få 28107 spam-mails.

Fra : Lars Kærebo Nielsen

Dato : 09-05-06 20:36

Søren Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
til
> næste billede eller forrige uden at skulle lukke det viste -

Hej Søren

Jeg kan anbefale Jalbum, som kan downloades fra www.jalbum.net
gratis.
Jeg bruger det selv med stor tilfredshed. Du kan se min side på
www.billeder.karinaoglars.dk/album.
Når den altså virker, for jeg er lige kommet til at slette alle
mine hjemmesider. Men de bliver snart oploadet igen i løbet af
denne uge.
Med Jalbum har du index sider og du kan se billederne i større
format, hvor du kan blader imellem dem. Der er endda nogle
lauouts som har slideshow, som brugeren selv kan vælge til og
fra.

MVH.
Lars

Fra : Søren Petersen

Dato : 11-05-06 09:53

> [...]
til
> næste billede eller forrige uden at skulle lukke det viste -

mvh
Søren

Fra : Per O.

Dato : 16-05-06 21:49

"Søren Petersen" <banshee@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har på siden med det viste billede nu mulighed for at klikke til
> næste billede eller forrige uden at skulle lukke det viste -

Jeg bruger Porta på min side, det er nemt og hurtigt, og ser rimeligt pænt
ud. Har for længst opgivet Frontpage i den sammenhæng.
Porta findes her: http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : pss

Dato : 19-05-06 08:50

Jeg bruger gratis programmet fra http://jalbum.net/ det er let at bruge og
der er masser af skins. Du kan se eksempler i galleriet på www.poulss.dk

En anden mulighed er photoshop, her vælger du fil -> automatiser ->
Webfotogalleri.

Der findes en fin detaljeret beskrivelse af fremgangsmåden i "Hjælp"

Med venlig hilsen

Poul

Fra : pss

Dato : 19-05-06 08:50