tilpas billeder til hjemmeside
Fra : Henrik

Dato : 22-04-06 12:25

Hejsa
Ved ikke om det er lidt ude for dette forum, men jeg prøver

Jeg har en række billeder, som jeg gerne vil have lavet om, så de får samme
størelse.
Billederne skal være 360*480 pixel, ved godt at det kan give problemer med
at nogle af billederne ikke kan "nå" helt ud til kanten, i de tilfælde må
kanten gerne væer hvid/gennemsigtig.

Det vigtige er at alle billeder har målende 360*480 pixel, hvordan gør jeg
det?

Henrik

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 22-04-06 14:28

Se tidligere indlæg fra den 3-4-06 "Billeder, hvor der er omtale af et
program, der kan hentes på nettet og sikkert kan løse dit problem
Mvh John

Fra : Henrik

Dato : 22-04-06 14:55

Jeg har selvføldig kigget på tidliger indlæg.
Jeg har også prøvet programmet, men jeg kan ikke få det til at gøre det som
jeg gerne vil have

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 22-04-06 16:08

Måske du har programmet Photoshop?
Eller Paint Shop Pro?
Begge programmer kan gøre dette.
Mvh John

Fra : Henrik

Dato : 22-04-06 19:39

Jeg har photoshop installeret, og prøvet med det, men jeg kan ikke få det
til at virke, kan du i korte træk forklare mig hvordan det skal gøres?

Henrik

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 22-04-06 19:57

Det er lettere hvis du selv læser den udførlige forklaring der er i
hjælpefunktionen i Photoshop.
Klik på Hjælp og find "Automatisering af opgaver"
Her er der en god forklaring på hvordan du kan gøre det.
Mvh John

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 22-04-06 20:06

Henrik skriblede:
> Jeg har photoshop installeret, og prøvet med det, men jeg kan ikke få
> det til at virke, kan du i korte træk forklare mig hvordan det skal
> gøres?

Det kan du nok få hjælp til i

--
Lars Fragstrup

Fra : Henrik

Dato : 23-04-06 05:32

Hejsa
Tak for svarende

Tror at mit spørgsmål er blevet misforstået lidt, jeg vil bare gerne vide
hvordan man laver 1 billed om med Photoshop eller et andet program, ikke en
hel serie?

Henrik

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-04-06 11:39

1. Filer - Åbn
2. Billede - Billedstørrelse
Gem som.
Det er det hele.
Mvh John

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-04-06 11:40

Du kan også vælge "Gem til Web" under "Filer"
Så optimeres billedet til hjemmeside.
Mvh John