Kan man centrere et baggrundsbillede
Fra : Petit

Dato : 21-04-06 10:24

Hej NG!

Jeg har lavet et baggrundsbillede i størrelsen 1024x768 og det "fylder"
skærmen helt ud. Nu har jeg så et hjemmesiden på en skærm med en højere
opløsning og så "gentager" billedet sig, og det ser ikke så "pænt" ud.
Kan jeg centre billedet således at jeg får en ensfarvet "stribe" i hver side
af billedet når man ser hjemmesiden i høj opløsning?

På forhånd tak!

Peter

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 21-04-06 20:42

Hej .
Sæt billedets egenskaber til 100 % i stedet for at sætte det til en bestemt
skærmstørrelse, således vil billedet tilpasse sif skærmstørrelsen - uanset
hvilken opløsning skærmen hos brugeren er sat til
Mvh John

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 23-04-06 13:53

Ikke muligt på et baggrundsbillede.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 23-04-06 14:07

Brug CSS.

body
{
background-image: url("images/background.jpg");
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center
}