Hjemmeside-hjææææælp
Fra : Vikkelsø & Rud

Dato : 17-04-06 19:04

hejsa,

jeg håber, at der er en-eller-anden her, der kan og vil hjælpe mig.

Sagen er den, at jeg i 19.. (for mange år siden) fik et gratis abonnement
hos worldonline med tilhørende hjemmeside :

http://home.worldonline.dk/vikkelso/

jeg fik hjælp af min daværende kæreste til at lave den. Jeg har kun skrevet
tekster, fundet billeder, og så har han ellers lavet alt andet. Dvs. at jeg
har I N G E N anelse om, hvordan det er lavet, og jeg har heller I N G E N
anelse om, hvordan man laver det om. Siden er lavet i frontpage og jeg vil
meget gerne have den slettet ... jeg har henvendt mig til worldonline (dvs.
tiscali - tele2) og bedt dem slette siden, men fået oplyst, at man ikke kan
opsige abonnementer ??? Det forstår jeg så ikke, men den venlige mand hos
Tele 2 foreslog, at jeg istedet uploader en tom side.

Men

hvordan gør jeg så det ?

Nogle der kan/vil hjælpe ? Jeg tror, at jeg kan brugernavn/password

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Marlene

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 17-04-06 19:18

Hej Marlene
1. Du skal have domain og adgangskode
2. Du opretter en ny side i FrontPage (Filer - Ny) - Gem den som "index.htm"
3. Du vælger Filer - Udgiv Websted
4. I det øverste felt der så fremkommer skriver du dit domainnavn (for
eksempel: marlene.dk)
5. I det nederste felt skriver du adgangskoden
Herefter skuller oprtttes forbindelse til dit websted
i det højre vindue kan du se de filer der allerede er på webstedet (på
Internettet) - og du kan så vælge af slette dem (marker - Delete)
6. Klik på knappen nederst i højre skærmdel - Udgiv Web
Og din tomme side skulle så ligge på webstedet.
Afslut Frontpage - og du er færdig
Med venlig hilsen
John

Fra : Anet

Dato : 20-04-06 12:27

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver den opdeling der er på
hjemmesiden med bannerfarve og en sølvfarvet kant ned til teksten og blå til
venstre og sølvfarvet kant?

--
Hilsen
Annette

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 20-04-06 13:18

Hej Anet
Øhhhh Hvad for en hjemmeside?

Mvh John

Fra : Anet

Dato : 20-04-06 23:08

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Anet
> Øhhhh Hvad for en hjemmeside?
>
> Mvh John

den øverst oppe i denne tråd

--
Hilsen
Annette

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 23-04-06 12:24

Det er jo bare en helt almindelig rammeside, hvor man har ladet de grå
rammekanter stå med standard afstand.

Det er vist en smagssag, om man bryder sig om kanterne eller ej.

Mvh Charlotte

Fra : Anet

Dato : 23-04-06 22:03

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo bare en helt almindelig rammeside, hvor man har ladet de grå
> rammekanter stå med standard afstand.
(klip)

????????????nJa, men det ved jeg ikke hvad er......

--
Hilsen
Annette

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 24-04-06 00:39

Hej Annette

Ny side - rammeside - her får du mulighed for at vælge mellem forskellige
rammesider, alt afhængig hvad du skal bruge.

Rammesider er iøvrigt meget upopulære, da søgemaskinerne ikke finder de
sider der indlæses, men kun indexsiden, hvor der bare står: din browser
understøtter ikke rammesider, hvis man da ikke selv har skrevet noget andet.

Hilsen Charlotte