Tabel eller ramme
Fra : Jens

Dato : 05-04-06 12:17

Hej NG.

Jeg kan godt lide funktionaliten i rammer, hvor jeg kan have en menu i en
ramme som starter sider op i en anden ramme. Kan man lave det samme med
tabeller?

Mit problem med rammer er, at jeg ikke kan styre bredden på siden hvis jeg
f.eks ønsker at den skal være på 700 pixels og centreret på siden.

Kan man evt have en tabel yderst og så rammer inde i tabellen?

Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.

/Jens

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 07-04-06 13:30

Hej jens.
Hvorfor ikke lave en tabel, der har de angivne bredde og højde?
Du kan så opdele den i kolonner, hvor du har dine menupunkter i den venstre
kolonne.
MEN du kan ikke "nøjes" med at skifte en del af indholdet på samme måde som
i rammer (frames)
Frames er yt - søgemaskiner kan kun finde indholdet på index.thml og da det
er det samme som definationen af frame-sættet et det oldtid af bruge frames.
Prøv eventuelt som alternativ at styre indholdet på dine sider med
tabeller - det har jeg med fodel gjort på disse sider:
www.blomstenogbien.com og www.senius.dk

Med venlig hilsen
John

Fra : Jens

Dato : 10-04-06 22:37

Hej John,

tak for dit svar og ros til dine sider - de er flotte.

Det med at have menu'en i venstre side og forskelligt indhold til højre er
lige hvad jeg ønsker, men hvordan kan jeg styre det, når jeg ikke vil
anvende rammer?

mvh
Jens

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-04-06 12:00

On Fri, 7 Apr 2006 14:30:29 +0200, "John Senius-Jørgensen"
<slettesførstjsj@senius.dk> wrote:

>Prøv eventuelt som alternativ at styre indholdet på dine sider med
>tabeller - det har jeg med fodel gjort på disse sider:
>www.blomstenogbien.com

Kunne godt tænke mig at lave samme model som ovenstående, men
vertikal, og med SSI til links - men det er vel ikke rigtig muligt?

og www.senius.dk

Nogle af teksterne i ovenstående flyder uden for tabellerne på
senius.dk...