Random 675
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 08:32

Hej

Hvorfor giver <p> to x <br> i IE
men kun et i Mozilla og Opera?

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 08:40

Der står jo her at det burde det gøre:
The P tag displays a paragraph. All P elements start on a new line and
are usually preceded by extra space.
http://devedge-temp.mozilla.org/library/manuals/1998/htmlguide/tags4.html

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 08:50

On Sat, 27 May 2006 09:39:35 +0200
Hans Jørgen <> wrote:

> Der står jo her at det burde det gøre:
> The P tag displays a paragraph. All P elements start on a new line and
> [...]

husker du at lukke dine <p>-tags med </p>

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 15:13

On Sat, 27 May 2006 09:49:55 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> husker du at lukke dine <p>-tags med </p>

Har prøvet både med og uden.
Desuden <p><br> men det er ikke til at opnå at det ser ens ud i både
IE og de to andre.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 15:32

On Sat, 27 May 2006 16:13:20 +0200
Hans Jørgen <> wrote:

> On Sat, 27 May 2006 09:49:55 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> Har prøvet både med og uden.
> Desuden <p><br> men det er ikke til at opnå at det ser ens ud i både
> IE og de to andre.

du skal såmænd blot style det via css, så er det rimeligt enkelt at få
det til at se ens ud i begge browsere.
Deres egne meninger om hvordan <p> skal se ud bliver nemligt overruled
af din css (i teorien i hvert fald).

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 18:55

On Sat, 27 May 2006 16:32:05 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> du skal såmænd blot style det via css, så er det rimeligt enkelt at få
> det til at se ens ud i begge browsere.
> Deres egne meninger om hvordan <p> skal se ud bliver nemligt overruled
> af din css (i teorien i hvert fald).

Det ser ud til at virke,
men kan du så fortælle mig hvorfor en div box bliver ca 40px bredere i
Opera og Mozilla end den gør i IE.

For at tjekke det nøjagtigt har jeg sammenlignet med et billede:

Opera / Firefox: En box med width: 750px og et billede på 790 har
samme bredde.

IE: En box med width: 750px og et billede på 750 har samme bredde.

Hvordan får man det til at være ens?

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 19:09

On Sat, 27 May 2006 19:55:15 +0200
Hans Jørgen <> wrote:

> [...]
> samme bredde.
>
> IE: En box med width: 750px og et billede på 750 har samme bredde.

Velkommen til en verden med IE som ikke overholder w3c specs. Det er
desværre en af de steder hvor IE absolut ikke følger w3c og derfor
kommer det ofte til at se frygteligt ud.
Der findes dog en række hacks der kan afhjælpe problemet for dig.

Søg på google efter:
IE hack box model

så burde du kunne finde en løsning som passer dig.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 19:48

On Sat, 27 May 2006 20:09:09 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
>
> Søg på google efter:
> IE hack box model
>
> så burde du kunne finde en løsning som passer dig.

Hvorfor skulle det være IE der ikke overholder specs,
når width på billede og box er ens her, mens der er forskel
på størrelsen i Opera og Firefox?

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 20:00

On Sat, 27 May 2006 20:48:02 +0200
Hans Jørgen <> wrote:

> Hvorfor skulle det være IE der ikke overholder specs,
> når width på billede og box er ens her, mens der er forskel
> på størrelsen i Opera og Firefox?

fordi du overser den faktor som hedder Padding. Læs om the box model på
w3c.org og du vil se det er rigtigt som opera og firefox gør.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 08:37

> fordi du overser den faktor som hedder Padding. Læs om the box model på
> w3c.org og du vil se det er rigtigt som opera og firefox gør.

Nej.
I mit tilfælde er det rigtigt at boxen beholder den bredde jeg har
sat, også når den får padding og border af varierende størrelse.
Ellers skulle jeg hver gang jeg ændrer padding/border også til at
regne på hvor meget jeg skulle ændre width, og det ville jo være ret
åndsvagt.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 09:41

Man kan lave et IE hack på width.
Men i mine tests virker det korrekt i FF, og Opera 9 beta.
men
I Opera 8.5 bliver boxen for smal og holder den satte højde.
I Opera 9 beta og FF holder den ikke den satte højde, den bliver for
høj.

Hvis boxen ikke holder sin størrelse er det vanskeligt at lave et
layout.