aspSmartUpload
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 12:16

Hej NG
Jeg vil tjekke nogle filtyper på billeder før de uploades med
aspSmartUpload...

Jeg har 10 felter, som skal tjekkes...

Kan i hjælpe mig der...
Bjarne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 21-05-06 17:18

Den rigtige gruppe for dette er:
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-05-06 18:47

Hej

Jeg har lavet et lille eksempel, som du måske kan bruge:

<http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/filecheck.html>

Vær opmærksom på at validering af filtyper på klientside er svagt. Folk
har måske ikke javascript slået til, eller omdøber filtyper.

Det skal altså kun ses som en ekstra hjælp til de, som har javascript
slået til, så de er fri for at vente på et upload før de kan få at vide,
om det gik godt.

Mvh Christian

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 19:28

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal altså kun ses som en ekstra hjælp til de, som har javascript
> slået til, så de er fri for at vente på et upload før de kan få at vide,

OK - må nok validere på serveren så...
Jeg kan ikke se, der bliver valideret noget på dette link...
Får fejlen:
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-05-06 22:29

bsn wrote:
> OK - må nok validere på serveren så...
> Jeg kan ikke se, der bliver valideret noget på dette link...

Prøv at uploade en txt-fil eller en anden ikke-billedfil - så skulle den
gerne komme med en fejl.

> Får fejlen:
> Method Not Allowed
> The requested method POST is not allowed for the URL
> /fundanemt/files/scripter/javascript/misc/filecheck.html.

Jeps, for man kan ikke poste til en almindelig html-fil, så det er vist
helt normalt :)

Mvh Christian

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 20:56

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev
> Prøv at uploade en txt-fil eller en anden ikke-billedfil - så skulle den
> gerne komme med en fejl.
Nej, det sker ikke...
Der kommer bare en blank side...

Jeg har disse linjer i scriptet...

'limit the file extensions to pictures files
mySmartUpload.allowedFilesList="gif,jpg"

Den skulle gerne sikre at kun gif og jpg filer bliver uploadet, og det gør
den også,
men der kommer bare ikke en fejlmelding hvis det er en "forbudt fil"...

'checking all the files
For each File in mySmartUpload.Files
If not File.IsMissing then
'Add the file name
filename="../admin_/test/" & file.FileName
file.SaveAs(filename)
'error management
If Error.Number=0 Then
response.write(file.filename & " nu overført<br>")
Else
response.write(file.filename & " IKKE overført<br>")
End if
intCount = intCount + 1
End If
Next