Deaktivere links i Iframe
Fra : Hansen

Dato : 18-05-06 10:54

Hejsa

Er det muligt på en eller anden snedig måde at deaktivere links i en Iframe?
Dvs at enten er links helt fjernet, eller så sker der ikke noget, når der
klikkes på dem.
(Jeg er klar over ophavsproblematiken mht Iframes. Den er der styr på)

/Hansen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 18-05-06 11:19

Bare lav den side der skal loades i IFramen uden links.
Skulle du tale om en andens side kan du glemme det.

Fra : Hansen

Dato : 18-05-06 11:21

> Skulle du tale om en andens side kan du glemme det.

Fordi det ikke er muligt?

/Hansen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 18-05-06 12:44

Nemlig.
Og dog, du kunne skrive en ASP.NET løsning hvor du læste siden ind og
parsede den for A tags og skrev en ny side uden disse tags til siden.
Det vil tage en del tid at skrive en sådan løsning og load tiden på
siden vil blive øget betragteligt.

On Thu, 18 May 2006 12:21:01 +0200, "Hansen"

Fra : Jens Frøkjær

Dato : 18-05-06 13:51

Men hvis man ville kunne man jo let lave links med f.eks. <div
onclick='window.location='google
,'>http://google.com'>google, hvis man
farvede dem blå og satte streg under, og måske enda en hånd over ville
brugerne ikke ane at det ikke var et link. Dette vil ikke kunne fjernes
på denne måde, uden at man også fjerne <sript>s, og alt javascript på
siden. Alt efter indhold er det nok heller ikke smart at fjerne links
(og script) hvis de bruges til at navigere rundt med (f.eks. åndsvage
javascript-scrolls som var populære for et par år siden).
--
Jens F!

Fra : Hansen

Dato : 18-05-06 14:24

"Jens Frøkjær" <fr0.fjernmig@cs.aau.dk> wrote in message
> [...]
> hvis de bruges til at navigere rundt med (f.eks. åndsvage
> javascript-scrolls som var populære for et par år siden).

Hvad med at smide et gennemsigtigt gif billede ovenpå? Ville det være en
mulighed?

/Hansen

Fra : Jens Frøkjær

Dato : 19-05-06 08:36

Det lyder jo faktisk ikke helt dumt. Eller bare en gennemsigtig div
eller sådan noget!
--
Jens F!

Fra : Erik Ginnerskov