ophævelse af display
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 15-05-06 13:55

hej NG

Jeg genererer en side ved hjælp af serverside-scripting.
Derefter bruger jeg javascript til at skjule indholdet i en masse div'er

alt i mens javascriptet arbejder er hele indholdet skjult.

jeg har:

de elementer som javascriptet påvirker

i min css har jeg:

#tree {display:none;}

når mit javascript er færdig, skal min <div id="tree"> vises.

document.getElementById("tree").style.display="";

virker ikke, sandsynligvis pga. specificitet.

document.getElementById("tree").style.display="block !important";

virker i firefox, men ikke i IE :(

(IE-fejlmeddelelse:
"Egenskaben display kunne ikke hentes. Argumentet er ugyldigt.")

hvordan skal dette løses?

Venlig hilsen
/Kasper

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 15-05-06 14:04

Fjern !important.

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 15-05-06 17:19

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Fjern !important.

mente jeg, jeg havde prøvet, men åbenbart ikke

tak for hjælpen :)

/Kasper

Fra : Steen

Dato : 15-05-06 19:28

wrote:

> document.getElementById("tree").style.display="";

Har godt nok ikke forstand på dette, men hvad med:

document.getElementById("tree").style.visibility="visible";

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-05-06 17:49

Steen wrote:
> Har godt nok ikke forstand på dette, men hvad med:
>
> document.getElementById("tree").style.visibility="visible";

Det giver ikke helt samme resultat. Arbejder man med visibility påvirkes
boxmodellen stadig, selvom et element sættes til hidden - altså
elementet optager stadig plads på hjemmesiden. Når man anvender display
ændres boxmodellen alt efter, hvad det givne element er sat til. Et
element der er sat til display:none optager således ikke plads.

Mvh Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-06 21:39

Christian Hansen wrote:

> [...]
> display ændres boxmodellen alt efter, hvad det givne element er sat
> til. Et element der er sat til display:none optager således ikke

Det problem kan omgås ved at sætte absolut position samt baggrundsfarve på
det skjulte element. Om man så betragter det som et andet problem at
elementet skjuler noget andet, når det gøres synligt, er en temperamentssag.

..foo {
position: absolute;
top: 70px;
left: 70px;
color: #000;
width: 150px;
height: 50px;
background-color: #ffc;
z-index: 2;
visibility: hidden;
}

Når man så med javascript sætter visibility til visible, forskubbes sidens
øvrige indhold ikke.

Men nu har vi bevæget os over i css, så jeg X-poster og sætter FUT til
html-gruppen news:dk.edb.internet.webdesign.html

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-05-06 10:21

Kasper Lindberg wrote:
> [...]
>
> virker ikke, sandsynligvis pga. specificitet.
>
> document.getElementById("tree").style.display="block !important";

onload="document.getElementById('tree').style.display='block'">

- sku' ku' gøre det.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..